۱۳۹۷/۰۱/۳۱
۱۱:۵۷ ب٫ظ

بنياد انديشه اسلامي وابسته به سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي كمپيني براي جمع‌آوري 1000 امضا از سوي متفكران، نويسندگان و فرهيختگان جهان اسلام با هدف متوقف كردن كشتار ددمنشانه مردم بي‌گناه بحرين طراحي كرده است

کمپین هزار امضای اندیشمندان مسلمان در حمایت از مردم بحرین

به نقل اداره كل روابط عمومي و اطلاع رساني سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي، به دنبال كشتار وحشيانه مردم بحرين توسط نيروهاي امنيتي اين كشور و مزدوران برخي كشورهاي عربي و واكنش مجامع بين‌المللي سراسر دنيا، بنياد انديشه اسلامي به پيشنهاد معاون فرهنگي سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي نيز وظيفه خود دانست كه اقدامي جهت محكوميت اين حركت غيرانساني و بي‌رحمانه انجام دهد. به همين منظور اين مجموعه كه 13 مجله بين‌المللي منتشر مي‌كند و با انديشمندان مسلمانان سراسر جهان در ارتباط است، كمپيني براي جمع‌آوري 1000 امضا از سوي متفكران، نويسندگان و فرهيختگان جهان اسلام با هدف متوقف كردن كشتار ددمنشانه مردم بي‌گناه بحرين طراحي كرده است.

اين كمپين از طريق وب‌سايت بنياد انديشه اسلامي به نشاني www.itf.ir در اختيار علاقمندان قرار مي‌گيرد. از همه انديشمندان مسلمان جهان و كساني كه دغدغه‌هاي انساني را در هياهوي دنياي مدرن فراموش نكرده‌اند، دعوت مي‌شود با شركت در اين كمپين، گامي بلند در دفاع از حقوق به‎حق مردم آزادي‌خواه بحرين و انقلابيون سراسر دنيا بردارند.

در اين كمپين آمده است:

همان‎طور كه مستحضريد نقض حقوق بشر توسط هر فرد و گروهي كه صورت گيرد محكوم است، زيرا كه علاوه بر سلب حقوق و آسايش انسانها ، به بي‎مبالاتي نسبت به اجرا و احترام به اين حقوق منجر مي‎گردد. از طرفي سكوت و بي‎اعتنايي در برابر نقض اين حقوق باعث سرافكندگي در پيشگاه خداوند، ملتها و تاريخ بشر خواهد شد. كشتار وحشيانه شهروندان و غيرنظاميان به ويژه زنان و كودكان بي‎دفاع كشورهايي نظير بحرين، ليبي و يمن ناقض حق اوليه حيات، حق تعيين سرنوشت و حق آزادي بيان است كه از جمله اساسي‎ترين حقوق ابناي بشر مي باشند و در عرف‎ها و معاهدات بين المللي نظير اعلاميه جهاني حقوق بشر و كنوانسيون‎هاي بين المللي مورد تاكيد قرار گرفته‎اند. آنچه امروزه در اين كشورها در حال وقوع است به‎وضوح مصداق بارز نقض حقوق انسانهاست كه عناوين مجرمانه آن را مي توان در موارد مختلف كنوانسيون‎هاي چهارگانه ژنو جستجو نمود. از اين رو بنياد انديشه اسلامي طرحي را براي تشكيل يك كمپين امضاي هزار نفر از انديشمندان مسلمان در رابطه با كشتار مردم بيگناه و مظلوم بحرين و يمن توسط ديكتاتورها طراحي كرده است. همگي سعي كنيم در اين امر مشاركت نمائيم و اين موضوع را منتشر كرده به اطلاع دوستانمان برسانيم.

با امضاي اين عريضه، اعتراض خود را به كشتار مردم بي‎گناه بحرين اعلام مي‎دارم.

آدرس بخش فارسي http://www.itf.org.ir/persian/petition.aspxيpeid=1

آدرس بخش عربي http://www.itf.org.ir/persian/petition.aspxيpeid=2

آدرس بخش انگليسي http://www.itf.org.ir/persian/petition.aspxيpeid=3

 

 

زمان انتشار : 1390-02-05