۱۳۹۷/۰۲/۰۳
۴:۱۰ ب٫ظ

فراجین: نام این نمایش را «پس از ممنوعیت» گذاشتیم چون علی‌رغم تلاش‌های فراوان ما برای نمایش دادن این آثار از تلویزیون، موفق به انجام این کار نشدیم و در پایان تصمیم گرفتیم که خودمان در اماکن مختلف این نمایش‌ها را برای مردم اجرا کنیم.

مجموعه نمایش‌های «پس از منع» با ممنوعیت مواجهه شد!

سه هنرمند فلسطینی قصد دارند در اعتراض به منع پخش نمایش‌هایشان از تلویزیون فلسطین، آن‌ها را برای عموم به نمایش بگذارند.

به نقل از سایت خبری جزیره نت، عماد فراجین به همراه دو همکار هنری خویش منال عوض و خالد المصو، تصمیم گرفته‌اند مجموعه نمایش‌هایی که با ممنوعیت‌های فراوان مواجهه شده است را خود برای مردم به نمایش بگذارند تا به بدین وسیله هم اعتراض خود را به گوش مسئولان برسانند و هم نمایش‌های انتقادیشان را در معرض دید دوستداران هنر قرار بدهند.

فراجین در گفتگویی با جزیره نت در خصوص دلیل گزینش نام «پس از ممنوعیت» برای مجموعه نمایش‌های مذکور گفت: نام این نمایش را «پس از ممنوعیت» گذاشتیم چون علی‌رغم تلاش‌های فراوان ما برای نمایش دادن این آثار از تلویزیون، موفق به انجام این کار نشدیم و در پایان تصمیم گرفتیم که خودمان در اماکن مختلف این نمایش‌ها را برای مردم اجرا کنیم.

در این مجموعه نمایش‌ها، موضوعات بومی و مشکلات کشورهای عربی با شیوه‌ای کمدی مورد نقد و بررسی قرار می‌گیرد. مشکلات به وجودآمده درمورد اخذ ویزا پس از انقلاب‌های جهان عرب، بیکاری، احتمال تجزیه شدن برخی مناطق و مسائل دولتی، موضوعات این نمایش‌ها را تشکیل می‌دهد.  «کمدی استند آپ»، «تشکر از دادستان»، «دولت فیس بوک» و «هتل الریاض» عنوان برخی از این آثار می‌باشند.

اجرای این نمایش‌ها با استقبال بسیار چشمگیر مردمی روبرو شده است و فراجین نیز در این زمینه گفته است: این استقبال بسیار خوب نشان می‌دهد که منع پخش این نمایش‌ها از تلویزیون، یک تصمیم نادرست بوده است. این حضور مردمی همچنین نشان می‌دهد که مردم خواهان آزادی بیان هستند. 

فراجین همچنین درمورد تاثیر این نمایش‌ها بر مردم به جزیره نت گفت: این کارهای نمایشی باعث ایجاد شکلی از تغییر در بین مردم فلسطین شده است. در واقع مجموعه ما نوعی درام فلسطینی است که به شکل واقعی و منتقدانه به مسائل و مشکلات جامعه می‌پردازد.

شایان ذکر است که این سه هنرمند فلسطینی کار خود را از سال 2008 با  نمایش «غزه رام الله» آغاز کردند. آگاه کردن مردم نسبت به خطر تجزیه برخی مناطق فلسطین، نشان دادن مشکلات جامعه و کوشش برای یافتن راه‌حل اهدافی است که این هنرمندان در آثار مختلف خود از ابتدا تا به امروز مدنظر داشته‌اند.

 

زمان انتشار : 1391-03-09