۱۳۹۷/۰۴/۱۱
۱۱:۴۵ ق٫ظ

شیخ طایع گفت: وزارت اوقاف در مراسم حج امسال ۶۰ مبلغ را به همراه حاجیان به مراسم حج اعرام می کند و علاوه بر این حاجیان پیش از اعزام نیز از طریق برگزاری کلاس ها و دوره ها و توزیع جزوه های احکام، برای سفر حج آماده می شوند.

نهادهای دینی مصر برای تبلیغ در موسم حج آماده می شوند

به گزارش الأمه به نقل از حوزه:

با نزدیک شدن به موسم حج و آماده شدن حاجیان کشورهای مختلف اسلامی برای سفر به سرزمین وحی، نهادهای دینی مصر ینی اوقاف و الازهر نیز برای تبلیغ دینی در این ایام آماده می شوند.

شیخ جابر طایع رئیس بخش دینی وزارت اوقاف مصر گفت: اداره تبلیغات ما برنامه خود را برای تبلیغان در موسم حج تعیین کرده است تا در این ایام خدمات تبلیغی لازم را به حاجیان مصری ارائه کند.

وی افزود: ما بنا داریم با همکاری الازهر هر 12 ساعت دو واعظ و مبلغ دینی را در هر فرودگاه و بندر که محل اعزام حاجیان است مستقر کنیم به گونه ای که فعالیت این مبلغان در فرودگاه ها و بنادر به صورت 24 ساعته ادامه داشته باشد.

رئیس بخش دینی وزارت اوقاف تاکید کرد: وزارت اوقاف در مراسم حج امسال 60 مبلغ را به همراه حاجیان به مراسم حج اعرام می کند و علاوه بر این حاجیان پیش از اعزام نیز از طریق برگزاری کلاس ها و دوره ها و توزیع جزوه های احکام، برای سفر حج آماده می شوند.

از سوی دیگر دکتر اسامة هاشم الحدیدی مسئول هماهنگی فتواهای الکترونیکی الازهر نیز از آمادگی الازهر برای برگزاری موسم حج و عید قربان خبر داد و گفت: ما در این زمینه ده برنامه داریم که شامل تهیه راهنمای تصویری مناسک حج، تهیه ویدئو شرح مناسک حج، تهیه راهنمای احکام قربانی، تهیخ جزوه احکام شرعی حج و قربانی، تهیه روزنامه دیواری درباره فضیلت ده روز اول ذی الحجه، تهیه ویدئو درباره آداب و سنت های عید قربان، نشر احکام فقهی حج در شبکه های اجتماعی، انتشار ویدئوهای مهم احکام در کانال الازهر در شبکه یوتیوب، تهیه ویدئو ادعیه حج و عمره، تبلیغات گسترده در شبکه های اجتماعی می شود.