۱۳۹۷/۰۱/۲۵
۱۲:۵۰ ب٫ظ

الامه_گزارش های هشدار آمیز و مکرر اتاق فکرها و مراکز سایبری رژیم صهیونیستی حاکی از اذعان آنها به قدرت برتر ایران در این عرصه و جنگی جدی در فضای مجازی است.

هراس صهیونیست ها از “هوش ایرانی” و قدرت سایبری ایران

به گزارش روزنامه الاخبار لبنان در کنار مانورها و آمادگی های نظامی متبادل ایران و اسرائیل، و تلاش طرفین برای آماده کردن امکاناتی جدید جهت غافلگیر کردن طرف مقابل، درگیری دولت اسرائیل و جمهوری اسلامی ایران وارد دنیای سایبری شده است. این درگیری باعث شد تا مقامات اسرائیلی به منظور پیکربندی توانایی تهاجمی و دفاعی جهت حفظ تاسیسات حساس اسرائیل، پتانسیل ها و کارشناسان ایرانی را به دقت زیر نظر بگیرند. بر اساس این فرضیه که ایرانی ها توانایی انجام هر کاری را دارند، رئیس بخش دفاع از سامانه الکترونیکی دولتی وابسته به سازمان اطلاعات و امنیت داخلی (شاباک) می­گوید: ایرانی ها از ما باهوش تر هستند و نباید آنها را دست کم گرفت، اینان همان کسانی هستند که 5000 سال پیش شطرنج را اختراع کردند. رونین برگمان، تحلیلگر مسائل امنیتی در روزنامه یدیعوت آحارانوت از حملات شدید ایران به تمامی سامانه های الکترونیکی موجود در سرتاسر اسرائیل پرده برداشت. این حملات به گفته­ی تنی چند از مقامات بخش سایبری در شاباک، بسیار پیشرفته بوده است. برگمان طی مصاحبه ای اختصاصی با مقامات اسرائیلی که متن کامل آن در پیوست روزنامه امروز ( جمعه) منتشر شد، از زبان مقامات اسرائیلی می­ گوید: علاوه بر صدها هزار حمله سایبری از سوی فعالان اسلامگرا در سطحی پائین، در سه سال گذشته حملات پیچیده ای در سطح یک دولت صورت گرفته  و به هنگام تشخیص این حمله ها، از کادرهای مخصوص شعبه سایبری کمک گرفته شده است. این شعبه قبل از رسیدن حملات به تاسیسات زیر بنایی، عملیات مختلفی را به منظور تشخیص طرفی که پشت این حمله ها قرار دارد( منشا آن ایران است)، انجام می دهد تا در زمانی مناسب آنها را خنثی سازد. 
در توضیح پشت پرده حملات الکترونیک ایران، برگمان می گوید در پی حملاتی که به سرورهای هسته ای ایران صورت گرفت، ایران شبکه ای مرکزی برای هماهنگی همه فعالیت های سایبری با هدف دفاع از سامانه الکترونیکی خود راه اندازی کرد، اما حمله به رایانه های طرف های دشمن دیگر از سایر اهداف مخفی ایجاد این شبکه بود. در همین راستا، برگمان اتهام وزیر دفاع امریکا، لئون پانتا را بازگو کرد، لئون پانتا سه ماه قبل مدعی شده بود که ایران سلسله حملات شدیدی به رایانه های بانک های ایالات متحده به راه انداخته است.
به منظور حمایت از تاسیسات الکترونیکی استراتژیک وابسته به نهادهای مالی و بانکی رژیم صهیونیستی و پیوستن آنها به لیست تاسیسات تحت حمایت شعبه سایبری شاباک، به سرعت قانونی در کنست، (پارلمان اسرائیلی) طرح کردند. این قانون هم اکنون در کمیسیون داخلی و خارجی و امنیتی وابسته به کنست در دست بررسی است.
قابل ذکر است که شعبه سایبری وظیفه دفاع از سامانه ی الکترونیکی حساس دولت را برعهده دارد، مجموعه ای از هکرهای جوان در آزمایشگاه های وابسته به این شعبه در شعبه ی مرکزی مشغول فعالیت هستند. هدف این شعبه دفاع و خنثی کردن هرگونه تلاش برای آسیب رساندن به موسسات مهمی است که ممکن است دولت را فلج کند، مثل شرکت برق، ارتباطات و آب و فاضلاب و.... همانطور که بخش اطلاعات با هدف جمع آوری اطلاعات و شرکت در جنگ سایبری تابع این شعبه است.
منبع: الاخبار

http://www.al-akhbar.com/node/174163

زمان انتشار : 1391-10-04