۱۳۹۸/۱۰/۱۵
۱۰:۴۲ ق٫ظ

هنرمندان آمریکایی نسبت به ترور سردار شهید حاج قاسم سلیمانی از سوی آمریکا در صفحات شخصی خود واکنش نشان دادند.

واکنش هنرمندان آمریکایی به شهادت سردار سلیمانی

به گزارش الأمه:

پس از ترور سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و همراهانش از سوی آمریکا در حوالی فرودگاه بغداد تعداد زیادی از هنرمندان آمریکایی نسبت به این اقدام واکنش نشان دادند.

 در یکی از این واکنش ها روسانا آرکوئت هنرپیشه، کارگردان و فیلم‌ساز آمریکایی در صفحه توییتر خود نوشت: "هیتلر هم همین کار را انجام داد."

رُز آریانا مک‌گوآن هنرپیشه، فعال، مدل و نویسنده آمریکایی نیز در صفحه شخصی خود ضمن عذرخواهی از مردم ایران نوشت: "ایران عزیز، آمریکا به کشور شما، پرچم شما و مردم شما بی‌احترامی کرده است. 52% از ما خاضعانه عذرخواهی می‌کنیم. ما خواهان صلح با ملت شما هستیم. ما توسط یک رژیم تروریست به گروگان درآمده‌ایم. نمی‌دانیم که چطور باید فرار کرد. لطفا ما را نکشید."

رانیا خالک نویسنده لبنانی آمریکایی و فعال سیاسی با اشاره به عظیم و شوکه کننده بودن این اقدام نوشت: "ترور قاسم سلیمانی و رهبر PMD ابومهدی المهندس توسط آمریکا (یااسرائیل یا هرکس دیگری که این کار را انجام داد، ما هنوز نمی‌دانیم) تکان دهنده است. این افراد داعش راشکست دادند. میزان این شوک به گونه‌ای است که گویا ایران آبراهام لینکلن، جورج واشنگتن و کاپیتان آمریکا بخواهد همه را از بین ببرد.

بیشتر آمریکایی‌ها اهمیت این مساله را نخواهند فهمید. قاسم سلیمانی رئیس نخبگان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران ون یروی قدس است که عملیات‌هایی را خارج از ایران هم در عراق و هم در سوریه انجام می‌دهد. وی به خاطر تغییر روند حوادث علیه القاعده و داعش معروف است."

الک بالدوین نیز مجری تلویزیون و بازیگر آمریکایی که در برنامه «شنبه شب، زنده» نقش ترامپ را بازی کرده بود در صفحه خود نوشت:

"شروع جنگ برای فرار  از مورد اتهام قرار گرفتن؟"

در واکنشی دیگر ران هاوارد فیلم‌ساز و هنرپیشه آمریکایی نوشت:

"در صنعت هنر بسیاری از افرادی که ترامپ را می‌شناسند یا با او کار کرده‌اند بر این باورند که اگرچه نمایش واقعیت او خنده‌دار  بود و مدتی طولانی در جریان بود، اما او فردی خودخدمت، فریبکار، به لحاظ اخلاقی ورشکسته و بسیار خودشیفته است که هیچ‌چیز یا هیچ‌کس برایش اهمیت ندارد به جز "شهرت‌اش" و حساب بانکی‌اش و در حال کلاهبرداری از آمریکاست.