۱۳۹۷/۰۱/۲۵
۸:۰۳ ب٫ظ

الامه- کتاب " ژاپن... از هیروشیما تا فوکوشیما " یک بررسی تاریخ نگارانه از تبعات عمدتا اجتماعی حمله اتمی آمریکا به ژاپن و همچنین صدمه ناشی از سونامی به تاسیسات هسته ای آن بعد از 70 سال است.

روزنامه لوموند فرانسه منتشر کرد

ژاپن … از هیروشیما تا فوکوشیما

به گزارش پایگاه الشروق مصر ، این کتاب جدید که به تازگی در کتابخانه های فرانسه یافت می شود و جزو ششم از سری کتاب هایی است که با نام " جهان در حال تغییر را درک می کنم" توسط روزنامه فرانسوی لوموند ارائه می گردد، نگاهی است به حوادثی که ژاپن پس از بمباران هسته ای هیروشما در 6 اوت 1945 توسط ایالات متحده امریکا تا حوادث پیش آمده در راکتورهای هسته ای فوکوشیما بعد از زلزله تاریخ 11 مارس 2011 که به مرگ بیست هزار ژاپنی منجر شد، پشت سر گذاشته است.

این کتاب، دو حادثه ای که گریبانگیر ژاپن شد و تاثیر زیاد آن بر تاریخ این کشور و نتایجی که در پی داشت و تغییرات زیادی که در زندگی مردم ایجاد کرد، را بررسی می کند. حادثه ی اول مربوط می شود به بمیاران هسته ای شهر هیروشیما که منجر به مرگ تعداد زیادی از مردم شد و سه روز بعد از آن، شهر ناکازاکی معرض بمیاران هسته ای قرار گرفت. حدود 70 سال بعد از این حوادث، راکتورهای هسته ای واقع در مرکز هسته ای فوکوشیما در معرض انفجار قرار گرفت. تنها چیزی که این دو حادثه را به هم پیوند می زند این است که در هر دو حادثه مردم ژاپن قربانیانیان اتمی بودند.

منبع: الشروق

http://shorouknews.com/news/view.aspx?cdate=25122012&id=affdb07c-5417-4bed-accd-ed546f18de11

 

زمان انتشار : 1391-10-06