۱۳۹۸/۱۰/۲۲
۶:۱۲ ق٫ظ

با آغاز پنجمین دوره از اکران های مردمی جشنواره عمار در غزه 18 فیلم در طول سه روز برگزاری این جشنواره در این منطقه اکران می شود.

کدام فیلم های ایرانی در غزه اکران می شود/ «منطقه پرواز ممنوع» درغزه

به گزارش الأمه:

با آغاز پنجمین دوره از اکران های مردمی جشنواره عمار در غزه 18 فیلم در طول سه روز برگزاری این جشنواره در این منطقه اکران می شود.

بنابر این گزارش در نخستین روز این جشنواره و پس از مراسم افتتاحیه برای نخستین بار فیلم «منطقه پرواز ممنوع» به کارگردانی امیر داسارگر برای مخاطب عرب زبان اکران شد.

روز دوم این دوره از جشنواره که به صورت ویژه با اتوبوس های تلویزیون دار در چند شهر نوار غزه اکران می شود شامل فیلم هایی درباره فلسطین و به ویژه یمن است.

فیلم های داستانی مستند «سنگ آخر» به کارگردانی مهدی حسینی، «سمیر» به کارگردانی سعید فرجی؛ «زوروی قرن 21 » به کارگردانی مجتبی لطفی کرامت؛ «بازی انگلیسی» به کارگردانی امیرحسین نوروزی با موضوع فلسطین اکران می شود.

همچنین فیلم های «بیتنا» و «اتوبوس مدرسه» به کارگردانی مصطفی اشراق ، «بر بال فزشتگان» به کارگردانی حامد پاشایی، ویدئو کلیپ «صبح پیروزی» به خوانندگی میلاد هارونی و دو انیمیشن «کودک یمنی» به کارگردانی رسول آذرگون و «رقص شمشیر» به کارگردانی وحید مباشری درباره مساله یمن و تجاوز رژیم سعودی به این کشور اکران می شود.

در روز سوم نیز که در یکی از مدارس و مراکز کودکان در غزه برگزار می شود انیمیشن های «حنظله» به کارگردانی حیدر ویسی، «سیصد» به کارگردانی مجید کریمیان؛ «تولد اسرائیل» به کارگردانی نوروز عباسی؛ «سازمان خواب جهانی» و «نافرمانی» به کارگردانی محسن صالحی فرد و «کودک یمنی» به کارگردانی رسول آذرگون، «روبان» کاری از رسول زرین و هادی طبسی و «خانه من کجاست» کاری از مرکز پویانمایی صبا اکران خواهد شد.