۱۳۹۹/۰۳/۱۲
۱۱:۵۴ ق٫ظ

کودکی هشت ساله در یکی از روستاهای استان «کفر الشیخ» مصر ساکن است که با صوت زیبا در تلاوت قرآن و تواشیح، شنونده را مجذوب خود می‌کند.

کودک قاری قرآنی که آرزوهای بزرگ دارد

به گزارش الأمه:

حفظ و تلاوت قرآن کریم برای هر کودکی افتخار است و احترام و تقدیر شنوندگان را برای او به همراه دارد.

«عمر عماد علی منصور» کودک هشت ساله مصری است که در کلاس سوم ابتدایی تحصیل می‌کند و مسیر جهانی شدن را از یکی از روستاهای استان کفرالشیخ آغاز کرده است. 

او که حفظ قرآن را از سه سالگی آغاز کرده، آرزو دارد روزی در رادیو و تلویزیون قرآن تلاوت کرده و  علی‌رغم سن کمی که دارد، در آیین‌های دینی مشارکت داشته باشد.

این کودک مصری با بیان این که دایی‌اش «شیخ احمد طلال» او را از کودکی به قرآن علاقمند کرده و مشوق او در حفظ قرآن بوده است، تصریح کرد که کشف صدای زیبا، انگیزه‌ای برای حفظ تواشیح و ابتهالات متعدد بوده است.

وی تصریح کرد که عاشق تواشیح و ادعیه است و بسیاری از آثار مشایخ و مبتهلان بزرگ مانند شیخ محمد فیومی، شیخ نصرالدین طوبار، شیخ سیدنقشبندی، شیخ محمد عمران، شیخ کمال یوسف البهتیمی، شیخ طه الفشنی و شیخ محمد الطوخی را حفظ کرده است.

عمر عماد با بیان این که الگوی او در قرائت قرآن شیخ عبدالباسط عبدالصمد، شیخ خلیل الحصری، شیخ مصطفی غلوش و دیگر قاریان بنام مصری هستند، از آرزوی خود برای تلاوت در رادیو و تلویزیون این کشور سخن گفت و ابراز امیدواری کرد که در همه مدت زندگی خود در سایه قرآن باشد. 

وی همچنین تأکید کرد: روستاهای استان کفرالشیخ سرشار از استعدادهای قرآنی است که باید کشف شوند.

منبع: ایکنا