۱۳۹۷/۰۹/۲۰
۱۲:۵۴ ب٫ظ

هیاتی از دانشگاه صلاح الدین اربیل به ریاست دکتر جوهر فتاح سعید معاون ریاست این دانشگاه در راستای بازدید از دانشگاههای ایرانی و ایجاد زمینه های مختلف همکاری عازم جمهوری اسلامی ایران شد.

گسترش همکاری های علمی دانشگاه صلاح الدین اربیل با دانشگاههای ایرانی

به گزارش الأمه:

هیات دانشگاه صلاح الدین اربیل در طول مدت اقامت خود در کشورمان از دانشگاههای تبریز،ارومیه و شعبه دانشگاه الزهراء در ارومیه بازدید به عمل آورد.

 در خلال سفر هیات دانشگاه صلاح الدین به جمهوری اسلامی ایران 2 تفاهم نامه همکاری میان این دانشگاه و دانشگاههای تبریز و ارومیه منعقد شد. راه اندازی  دانشکده دامپزشکی در دانشگاه صلاح الدین با همکاری دانشگاه ارومیه، برگزاری همایشی با عنوان علم و دین در عصر معاصر،راه اندازی مقاطع تحصیلات تکمیلی در رشته زبان فارسی بخشی از موضوعاتی بود که در راستای گسترش همکاری ها مورد توافق طرفین قرار گرفت.

شایان ذکر است دانشگاه صلاح الدین اربیل از جمله دانشگاههای مادر در اقلیم کردستان عراق به شمار می رود. این دانشگاه در سال ۱۹۶۸  در شهر سلیمانیه عراق تأسیس شد. در سال ۱۹۸۱ به شهر اربیل منتقل و به دانشگاه صلاح الدین تغییر نام داد. در ابتدا این دانشگاه شامل هفت دانشکده؛ علوم، کشاورزی، مهندسی، اداره و اقتصاد، ادبیات، آموزش و پرورش و پزشکی بود که در سال های اخیر این تعداد به نزدیک 20 دانشکده رسیده است.

 

منبع: رایزنی فرهنگی ایران_بغداد