۱۳۹۷/۰۲/۰۶
۲:۴۲ ب٫ظ

این مجله هر شماره خود را به ادبیات یکی از کشورهای عربی اختصاص می‌دهد و با معرفی چهره‌های ادبی این کشورها شعر، داستان، داستان کوتاه و مطالب ادبی این شخصیت‌های عرب را به خوانندگان خود ارائه می‌دهد تا از طریق آشنایی با ادبیات این سرزمین‌ها دیوارهای موجود میان خوانندگان غربی و فرهنگ

ادبیات امارات در مجله بانیبال لندن

مجله بانیبال شماره اخیر خود را به ادبیات امارات متحده عربی اختصاص داده است.

به نقل از سایت جزیره نت شماره 42 مجله بانیبال این شماره خود را به شعر، داستان کوتاه و داستان‌های بلند امارات متحده عربی اختصاص داد و به معرفی 27 چهره ادبی این کشور برای خوانندگان غربی خود پرداخت.

مجله بانیبال مختص نشر متون ادبیات عرب است که به زبان انگلیسی ترجمه شده‌اند و زیر نظر مؤسسه‌ای به همین نام می‌باشد. این مجله هر شماره خود را به ادبیات یکی از کشورهای عربی اختصاص می‌دهد و با معرفی چهره‌های ادبی این کشورها شعر، داستان، داستان کوتاه و مطالب ادبی این شخصیت‌های عرب را به خوانندگان خود ارائه می‌دهد تا از طریق آشنایی با ادبیات این سرزمین‌ها، دیوارهای موجود میان خوانندگان غربی و فرهنگ عربی از میان برود.

چهار شعر از عبدالعزیز جاسم، دو شعر از فاطمه المزروعی، یک داستان کوتاه از منی عبدالقادر العلی، یک فصل از رمان ساره الجروان، متن‌هایی از کتاب مسکن حکیم از عادل خزام، چند داستانک از عائشه الکعبی از جمله آثاری است که توسط مترجمان انگلیسی از زبان عربی به انگلیسی ترجمه شده است و در اختیار دوستداران ادبیات و علاقمندان به آشنایی با فرهنگ‌های عربی و اسلامی قرار گرفته است.

در بخش تاثیر و تاثرهای ادبی این مجله یک مقاله بلند از رجاء عالم نویسنده اهل عربستان سعودی را چاپ کرده است. قسمت‌هایی از داستان «مدینه فاضله» و «از یک داستان» از دو نویسنده مصری احمد خالق توفیق و احمد مراد نیز در همین قسمت به چاپ رسیده است.

مجله مذکور که به زبان انگلیسی و در لندن به چاپ می‌رسد پیش از این ادبیات تونس، یمن و لیبی را به خوانندگان خود معرفی کرده بود.

 

زمان انتشار : 1391-02-12