۱۳۹۷/۰۲/۱۴
۹:۰۰ ق٫ظ

در طول مسیر نوشته‌هایی مانند «به خاطر تو فلسطین» به چشم می‌خورد که در حمایت از مردم مهاجر و بی‌پناه این سرزمین اشغال شده نوشته شده بود. برخی از هنرمندان در قایق‌های خود شعرهای ملی و وطنی می‌خواندند.

اعتراضی هنری به خاطر فلسطین

پس از پیروزی انقلاب مردمی مصر، مردم این کشور مجال آن را یافته‌اند تا بتوانند به طور آشکار و به دور از ترس خواسته‌های خود را در زمینه رابطه با مردم فلسطین ابراز کنند.

در همین راستا ده‌ها هنرمند مصری و فلسطینی در یک اعتراض هنری از حق مردم فلسطین برای بازگشت به سرزمین‌شان دفاع کردند.

به گزارش سایت خبری المنار، تعداد زیادی از فعالان هنری دو کشور مصر و فلسطین در یک حرکت مبتکرانه روز شنبه گذشته از مردم فلسطین و قدس شریف حمایت کردند.

معترضان ساعت یک بعد از ظهر سوار بر قایق‌هایی مسیری از رود نیل را پیمودند. در این مراسم جوانان فلسطینی شعرهای شورانگیزی را با مضمون حق بازگشت فلسطینیان به سرزمین‌شان خواندند. برخی از شاعران مصری نیز با قرات شعرهایی که در وصف سرزمین و قدس شریف بود با این مراسم همراهی کردند.

این برنامه با حضور گسترده رسانه‌ها و شبکه‌های ماهواره‌ای متعدد همراه بود و قایقی نیز به اصحاب رسانه و قایقی دیگر به نیروهای امنیتی مصر اختصاص داده شده بود.

در طول مسیر نوشته‌های مانند «به خاطر تو فلسطین» به چشم می‌خورد که در حمایت از مردم مهاجر و بی‌پناه این سرزمین اشغال شده  نوشته شده بود. برخی از هنرمندان در قایق‌های خود شعرهای ملی و وطنی می‌خواندند.

دکتر حازم فاروق منصور یکی از نامزدهای انتخاباتی دور جدید مصر از جمله افرادی بود که در این مراسم حضور داشت. او پیش  از این نیز از اعضای ناوگان اعزامی به غزه برای پایان دادن به محاصره این منطقه بود.

در پایان این مراسم نیز جشنی برگزار شد و شاعران فلسطینی و مصری به قرات اشعاری در زمینه قدس، فلسطین اشغالی و انقلاب مردمی 25 ژانویه مصر پرداختند.  

 

زمان انتشار : 1391-01-29