۱۳۹۷/۰۲/۱۳
۱۰:۳۳ ب٫ظ

شاهزاده 'بندر بن سلطان' سفير اسبق سعودي ها در واشنگتن با همكاري 'جفري فيلتمن' سفير سابق آمريكا در لبنان، براي براندازي نظام حاكم سوريه همكاري مي كنند.

افشای توطئه مشترک عربستان و آمریکا علیه نظام سوریه

يك پايگاه اينترنتي جزييات طرحي را فاش كرد كه بر اساس آن عربستان سعودي و آمريكا براي ساقط كردن دولت سوريه همكاري مي كنند.

به نوشته پايگاه اينترنتي 'فيلكا اسرائيل' بر اساس اين طرح شاهزاده 'بندر بن سلطان' سفير اسبق سعودي ها در واشنگتن با همكاري 'جفري فيلتمن' سفير سابق آمريكا در لبنان، براي براندازي نظام حاكم سوريه همكاري مي كنند.

جزييات دقيق اين طرح طولاني و مفصل كه بندر بن سلطان و دوستش فيلتمن در سال 2008 با 2 ميليارد دلار هزينه تهيه كرده اند، با ناآرامي ها و تحولات اخير شهر درعا در سوريه كاملا همخواني دارد.

سايت فيلكا نوشت: در اين طرح از نظر راهبردي به سوء استفاده از تمايل قانوني مردم براي آزادي و تبديل تمايلات آنها به انقلاب عليه نظام از طريق متقاعد كردن آنها به بسته بودن راه اصلاح از داخل نظام و ضرورت انقلاب فراگير و همچنين استفاده از عبارات جذاب و مورد توافق براي مردم، تكيه شده است.

از نظر تاكتيكي اين طرح سوريه را به سه منطقه (شهرهاي بزرگ ، شهرهاي كوچك و روستاها) تقسيم و 5 باند ايجاد كرده است.

باند نخست كه محرك اصلي است، از جوانان تحصيلكرده و بيكار تشكيل شده كه طي اين طرح آنها به صورت غير مستقيم به صحنه كشيده مي شوند.

باند اراذل و اوباش از قانون شكنان و افراد داراي جرايم سنگين تشكيل مي شود كه از مناطق دور دست به مناطق درگيري آورده مي شوند كه ترجيحا اين افراد غير سوري هستند.

باند فرقه گرايان از جوانان زير 22 سال كه تحصيلات كمتري دارند تشكيل شده كه اين افراد از هر فرقه يا قوميت مخالف يا موافق رييس جمهوري متشكل است.

باند اصحاب رسانه كه از رهبران نهادهاي جامعه مدني كه توسط اروپا و نه آمريكا تامين مالي مي شوند، تشكيل شده است.

باند سرمايه داران كه از تاجران و صاحبان شركت ها ، بانك ها و مراكز تجاري فقط در دمشق ، حلب و حمص تشكيل شده است.

در اين طرح درباره شيوه استفاده از اين گروهها و برقراري ارتباط ميان آنها آمده است:

از آرمان و بلندپروازي جوانان در باند نخست با عبارت هاي جذاب سوء استفاده مي شود.

اين عبارت ها عبارتند از :

- بايد راي داشته باشي

- ايجاد تغيير فقط با زور امكان پذير است

- آينده در دست تو است

- علت اين وضعيت سكوت تو است

بر اساس اين طرح از قدرت و توانايي اعضاي باند دوم (باند اراذل و اوباش) با شيوه هاي زير سوء استفاده مي شود:

- آموزش قتل حرفه اي مانند تيراندازي از دور و قتل در كمال خونسردي.

- آموزش به آتش كشيدن ساختمان هاي دولتي به سرعت و با استفاده از مواد با قابليت اشتعال بالا.

- آموزش نفوذ به زندان ها و مراكز پليس و ساختمان هاي امنيتي.

براساس اين طرح از اعضاي باند سوم (باند فرقه گرايان) با شيوه هاي زير سوء استفاده مي شود.

- تحريك احساسات آنها براي حمايت يا مخالفت با رئيس جمهوري با استفاده از زور.

- تاكيد بر اينكه اينكه طائفه هاي آنان در هر شرايطي در معرض تهديد قرار دارند.

- جا انداختن مفاهيم استفاده بيش از حد از زور عليه ديگران.

- متقاعد كردن آنها به اينكه هر كسي كه در هر چيزي با آنها مخالفت كند ، خائن است.

- سوء استفاده از كم سن و سال بودن و درنتيجه اطلاعات كم آنها درباره تاريخ و جغرافيا و رساندن آنها به آستانه آمادگي براي هر كاري.

همچنين قدرت و توانايي باند چهارم (باند اصحاب رسانه) براي رهبري مردم (افكار عمومي) افزايش و از آن با شيوه هاي زير بهره برداري مي شود:

- فراهم كردن امكان ارتباط آنها با دستگاههاي اطلاع رساني با استفاده از تلفن هاي ماهواره اي كه نمي توان آنها را زير نظر گرفت يا قطع كرد.

- معرفي آنها به عنوان افراد ميهن پرست كه با نظام مخالف نيستند و خواستار جامعه مدني هستند.

- تهيه تيم هاي آموزش ديده و آشنا با فناوري هاي اطلاع رساني جديد مانند وبلاگ نويسي و اينترنت براي برقراري ارتباط با مردم.

- برگزاري نشست هاي دوره اي با آنها و يكسان سازي تلاشهاي آنها به طوري كه بايكديگر اختلاف نداشته باشند.

در رابطه با باند پنجم (باند سرمايه) ، از ترس و نگراني آنها درباره مال و ثروت شان و وجود آنها به عنوان ساكنان شهر سوء استفاده و شيوه هاي زير به كار گرفته مي شود:

- برقرار كردن ارتباط تاجران با مسئولان تجاري در سفارت هاي اروپا تحت پوشش روابط تجاري.

- برگزاري مراسم با حضور بازرگانان و شخصيت هاي برجسته و تهيه و تنظيم قراردادها و معاملات در زمينه سرمايه گذاري با آنها و نمايندگان كشورهاي خليج فارس.

- نفوذ به زندگي خصوصي آنها و سوء استفاده از اطلاعات خصوصي براي اخاذي و باج گيري.

- تحريك آنها با برگزاري نشست هايي عليه نظام حاكم و ايجاد افكاري در آنها درباره اينكه 'كشور ، كشور شما است اما ديگران بر شما حكومت مي كنند، نظام حاكم ثروتمنداني به نفع خود و به زيان شما ايجاد كرده است، شما كشور را مي سازيد اما ديگران بر آن حكومت مي كنند ، بشار اسد با گرفتن ماليات از شما دزدي مي كند، همه پروژه هاي تجاري شما به علت رشوه و فساد بي فايده است، ثروت هاي شما در خطر است و بايد به خارج از سوريه منتقل شود زيرا نظام فرو خواهد پاشيد و اينكه ما كاري خواهيم كرد كه شما بعد از فروپاشي نظام بر كشور حكومت كنيد'.

اين طرح در مرحله اجرايي شامل چند سناريو، است كه جزئيات دقيق نحوه آغاز، و سوء استفاده از باندها و شيوه فعاليت آنها را شامل مي شود.

مراحل اجرايي اين طرح به شرح زير است :

- باند ' محرك واوليه ' : اگر شخصي مورد هدف قرار گرفت ، مقادير كمي پول دراختيار وي قرار مي گيرد. يك خودروي اجاره اي و يك تلفن همراه و اينترنت دراختيار او قرار داده مي شود و از او خواسته مي شود كه به دنبال افراد ديگري با شرايط مشابه خود باشد، و اين اقدامات در مورد اشخاص ديگر نيز تكرار مي شود.

وقتي تعداد جوانان در شهرهاي بزرگ به 5 هزار نفر و در شهرهاي كوچك به 1500 نفر و در روستاهاي بزرگ به 500 نفر رسيد ، آن ها شروع به اعلام تمايل خود براي تغيير و اصلاحات مي كنند و دراين مرحله بايد از گفتن هر سخني كه تعرض به هر يك از طرف ها باشد، خودداري كرد و در واقع بايد از گفتن سخنان طايفه اي، حزبي و سخناني در طرفداري از راستگرايان و چپ گرايان خودداري كرد.

اين مرحله بعدا انجام مي شود و واكنش هايي مناسب براي پاسخ دادن به هر اعتراضي از افراد بدون تعصب درنظر گرفته مي شود.

- حركت در خيابان درميان جمع هايي مثل بازارهاي شلوغ و مساجد بعد از اداي نماز و كوچه هاي تنگ و تقسيم گروه به سه دسته شعاردهندگان و تصويربرداران و مخفي شدگان صورت مي گيرد. شعاردهندگان در مركز تجمع مي كنند و شروع به فرياد زدن مي كنند و افرادي كه درگوشه و كنار مخفي شده بودند ، در اطراف آنان جمع مي شوند و عكاسان يا تصويربرداران هم در اطراف آنان قرار مي گيرند و اگر كسي تلاش كرد كه شعاردهندگان را متوقف كند ، كساني كه مخفي شده اند از آنان دفاع مي كنند و مي گويند 'برادر ، بگذار حرفش را بزند' و اگر كسي براي متفرق كردن آنان تلاش نكرد ، افرادي كه مخفي شده بودند ، شروع به زدن آنان و متفرق كردنشان مي كنند. در هر دو حالت ، موضوعي بسيار خوب و مناسب براي رسانه ها ايجاد مي شود'.

- به طور كلي ، بايد مسئولان را به سمت شكنجه و توسل به زور و خشونت سوق دهيم و مسئولان نيز دو راه حل دارند ، يا اينكه دخالت مي كنند يا دخالت نمي كنند.

- اگر مسئولان دراين زمينه دخالت نكنند ، شمار افراد علاقمند به اعتراض افزايش مي يابد، زيرا خواسته هايي كه جوانان مطرح مي كنند، با حمايت و تاييد شمار بيشتري از جوانان مواجه مي شود و همه افراد جديدي كه به اين گروه مي پيوندند، نبايد چيزي از ارتباط اين شبكه بدانند.

- در صورت دخالت مسئولان و بازداشت يكي ا زاعضاي شبكه، بايد دربرابر مسئولان خويشتن دار باشد و فورا عقب نشيني كند و بدون اينكه كاري انجام دهد كه آن ها به رفتارش شك كنند ، به خانه اش بازگردد و درهمين مرحله باقي بماند تا نوبت مرحله بعد برسد. دراين مدت حمايت مالي از او همچنان ادامه داشته باشد.

- اگر مسئولان وارد عمل شوند و يكي از افراد خارج از باند را بازداشت كنند ، بايد از اين مساله، نهايت استفاده را كرد و خواستار آزادي او شد و اگر نيروهاي امنيتي وي را شكنجه دهند كه بسيار بهتر است زيرا ترويج عباراتي مانند شكنجه و آزار و اذيت مردم و ربط دادن آن به نظام، در تحريك احساسات مردم موثر است .

- وقتي حركت در خيابان شروع مي شود ، بايد به سرعت مردم را تحريك كرد و خواسته هاي آنان را به خواسته هايي در سطح بالاتر مانند سرنگوني نظام ارتقا داد و اقدامات زير را انجام دهد :

- وارد كردن باند دوم يعني ' اراذل واوباش ' به صحنه براي حمله به تظاهركنندگان و نيروهاي امنيتي.

- بايد از رويدادها و صحنه هايي كه احساسات ديني و اجتماعي را تحريك مي كند مانند حمله به زنان كه ترجيحا محجبه يا نقاب دار باشند ، عكس گرفت يا فيلمبرداري كرد و اين كار با اقدام تظاهركنندگان در سردادن شعارهايي عمومي همراه مي شود و اگر نيروهاي امنيتي به آن ها حمله

 

زمان انتشار : 1390-01-09