۱۳۹۷/۰۲/۰۱
۸:۳۹ ب٫ظ

مطلق المطلق: ایده تاسیس یک مجله برای زنان از تغییر و تحول‌های اخیر در شکل زندگی زن عربستانی الهام گرفته است و در واقع بالا رفتن سطح فرهنگ و دانش زنان عربستانی و برآورده کردن نیازهای این قشر دلیل راه‌اندازی این مجله است.

اولین مجله زنان عربستانی

زنان در کشور عربستان سعودی در زمینه حقوق اجتماعی یکی از محروم‌ترین زنان جهان به شمار می‌روند. اما با رشد دانش و سطح علمی و فرهنگی در این کشور کم کم زنان حقوق به حق خود را از جامعه و نهادهای دولتی درخواست می‌کنند و در راه به دست آوردن این حقوق مصرانه پافشاری می‌کنند. در همین راستا برای اولین بار در این کشور یک مجله مربوط به مسائل زنان به چاپ خواهد رسید.  

به گزارش سایت خبری المنار اولین مجله زنان عربستان سعودی از سه شنبه دو هفته گذشته شروع به کار کرد. مطلق المطلق رئیس مجلس دفتر موسسه الجزیره در مراسم گشایش و افتتاح این مجله گفت که ایده تاسیس یک مجله برای زنان از تغییر و تحول‌های اخیر در شکل زندگی زن عربستانی الهام گرفته است و در واقع بالا رفتن سطح فرهنگ و دانش زنان عربستانی و برآورده کردن نیازهای این قشر دلیل راه اندازی این مجله است. بسیاری از زنان عربستانی امروز از تحصیلات بالائی برخوردار هستند و با تکنولوژی‌های جدید  آشائی دارند. برای پاسخ‌گویی به نیاز این دسته از زنان مجله اوج آن لاین شروع به کار کرده است.

ماجده السویح ناظر مجله مذکور نیز درمورد این کار جدید گفت که جهان رو به رشد امروزی که با تکنولوژی و علم درآمیخته است باعث شد که این ایده به ذهن اداره‌کنندگان موسسه جزیره خطور کند و سعی کند با تاسیس یک مجله که به مسائل زنان می‌پردازد، به زنان عربستانی در این زمینه کمک کنند.

شایان ذکر است که زنان در کشور عربستان سعودی هنوز حق رانندگی ندارند و برای عبور و مرور خود در سطح شهر حتما باید راننده‌ای مرد آن‌ها را همراهی کند.

 

زمان انتشار : 1391-03-02