۱۳۹۷/۰۳/۰۳
۰:۳۴ ق٫ظ

وزير اطلاع رساني و سخنگوي دولت جمهوري دمكراتيك كنگو روز پنج شنبه در ديدار با سفير ايران در كينشازا، ايران و جمهوري دمكراتيك كنگو را قرباني تبليغات مسموم و جهت دار رسانه هاي استكباري خواند.

ایران و کنگو قربانی تبلیغات رسانه های استکباری هستند

'لامبرت منده اومالانگا' در ديدار با 'حميدرضا قمي' ضمن تأكيد بر همكاريهاي چندجانبه دو كشور گفت: همكاري و تبادل نظر دو كشور در زمينه رسانه هاي جمعي با ارائه اطلاعات درست و نشان دادن چهره هاي واقعي و مثبت، علاوه بر خنثي ساختن تبليغات دشمنان، ثمرات زيادي نيز براي مردم دو كشور بويژه جامعه تجار، اصحاب فرهنگ و رسانه و نخبگان در پي خواهد داشت.

وي، ضمن ابلاغ سلام هاي گرم خود به سيد'محمد حسيني' وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي ايران و با تقدير و تشكر از وي، دعوت همتاي ايراني خود را پذيرفت و وعده داد تا در آينده نزديك به جمهوري اسلامي ايران سفر كند.

سفير جمهوري اسلامي ايران در كينشازا نيز در اين ديدار كه با حضور رييس راديو تلويزيون ملي و مدير خبرگزاري ملي كنگو در محل اين وزارتخانه برگزار شد، ضمن ابلاغ سلام هاي گرم حسيني وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي و نيز رامين مهمان پرست سخنگوي وزارت امور خارجه كشورمان به ميزبان، پيام دعوت وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي جمهوري اسلامي ايران را تقديم وزير رسانه هاي كنگو كرد.

قابل ذكر است كشور پهناور جمهوري دموكراتيك كنگو با جمعيتي بيش از 70 ميليون نفر در مركز آفريقا از معدود كشورهاي آفريقائي است كه رسانه هاي خصوصي زيادي (نزديك به 50 شبكه راديو تلويزيوني) در آن فعاليت دارند.

قرار است وزير اطلاع رساني كنگو در رأس هيأتي از مقامات راديو و تلويزيون و آژانس ملي خبرگزاري به جمهوري اسلامي ايران سفر كرده و پروتكل هاي مربوط به همكاري بين خبرگزاري ها و صدا و سيماي دو كشور را در تهران امضا كند.

 

زمان انتشار : 1390-01-01