۱۳۹۷/۰۹/۲۰
۱۲:۴۷ ب٫ظ

حاجیه رحمت التیجانی یک بانوی فعال مدنی و شخصیت مسلمان نیجریه ای در حرکتی به مناسبت کریسمس و تقویت فرهنگ همزیستی مسالمت آمیز، به بیوه های مسیحی در کلیساهای مختلف غذارسانی می کند.

بانوی مسلمان نیجریه‌ای به بیوه‌های مسیحی کمک رسانی می‌کند

به گزارش الأمه:

یک زن مسلمان نیجریه ای در شهر کادونا در یک جشن کریسمس در حرکتی به منظور ترویج فرهنگ همزیستی مسالمت آمیز، اقدام به اهدای غذاهای بسته بندی و دیگر محصولات خوراکی به زن های بیوه مسیحی کرد.  در این حرکت بیش از 200 بیوه مسیحی فقیر در سرتاسر کادونا و ایالت های شمالی کمک رسانی می شوند.

حاجیه رحمت التیجانی، بانوی فعال مدنی مسلمان کمک های اهدایی خود را به کلیسای انجیلی مسیح و وزارت مداخله زندگی در شهر کادونا توزیع کرد. وی گفته قصد دارد به دیگر کلیساها در شهر و ایالات مجاور نیز کمک هایی ارسال کند.

حاجیه در مصاحبه درباره هدفش از این اقدام گفت: قصد ما تقویت همزیستی مسالمت آمیز در میان سازمان ها و نهادهای مذهبی مختلف در کشور بود. این حرکتی در راستای تقویت مدارا، بخشش، عشق و درک متقابل دینی میان مسلمانان و مسیحیان  می باشد. تا در نهایت قادر باشیم تمامی بحران های سیاسی، قومیتی، مذهبی را به اشکال مختلف ریشه کن سازییم و صلح و ثبات را به جای آن در بخش شمالی نیجریه جایگزین سازیم.

وی افزود: کشتن یکدیگر جهاد نیست و دلیل حمایت از بیوه های مسیحی این است که بتوانند این فصل را با شادی و خوشی جشن بگیرند.

تیجانی که سفیر صلح در شمال نیجریه می باشد در ادامه گفت: ما می خواهیم مصائب زندگی را برای بسیاری از بیوه ها و سالمندان در این فصل کم کنیم.

 

منبع: ایکنا