۱۳۹۷/۰۲/۱۵
۱۰:۲۶ ق٫ظ

طرح كلي مخالفان براي پايان بحران سياسي در بحرين بر موضوعاتي مانند تشكيل دولت انتخابي و‌اصلاحات در انتخابات منطقه‌اي استوار است.

بحرین میانجی‌گری کویت در حل بحران این کشور را تکذیب کرد

دولت بحرين اخبار مبني بر ميانجگري كويت در حل بحران سياسي اين كشور ميان دولت و مخالفان را تكذيب كرد.

فارس به نقل از الجزيره، شيخ "خالد بن احمد بن محمد آل خليفه " وزير خارجه بحرين در صفحه شخصي خود در سايت تويتر انتشار اخباري در زمينه ميانجيگري كويت در حل بحران سياسي در بحرين را تكذيب كرده و اين اخبار را نادرست خواند.

اين در حالي است كه جمعيت الوفاق بحرين ديروز اعلام كرده بود كه پيشنهاد كويت براي ميانجگري در مذاكرات با دولت بحرين را پذيرفته است.

دولت بحرين كه پيش از اين براي حفظ موقعيت سياسي و انحراف افكار عمومي مذاكرات با مخالفان خود را خواستار شده بود، مدعي شد كه هيچ طرحي در زمينه ميانجگري كويت در مذاكرات وجود ندارد.

وزير خارجه بحرين تصريح كرد كه پيش از اين طرحي در اين زمينه وجود داشت كه زمان آن قبل از قانون حالت فوق‌العاده به پايان رسيد.

"جاسم حسين " از اعضاي حزب الوفاق بحرين ديروز با اعلام خبر پيشنهاد ميانجيگري "شيخ صباح الاحمد الصباح " امير كويت ميان احزاب مخالف و رژيم حاكم بر بحرين، گفت كه اين پيشنهاد براي گفت‌‌وگو با دولت بحرين را به صورت مشروط پذيرفته است.

اين سياستمدار بحريني گفت كه اين ميانجي‌گري بايد طرح كلي كه مخالفان به شيخ "سلمان بن حمد آل‌ خليفه " قبل از ورود نيروهاي خارجي ارائه كردند را بررسي كند.

طرح كلي مخالفان براي پايان بحران سياسي در بحرين بر موضوعاتي مانند تشكيل دولت انتخابي و‌اصلاحات در انتخابات منطقه‌اي استوار است.

اين در حالي است كه رژيم آل‌خليفه بحرين طي روزهاي گذشته براي سركوب مردم اين كشور به كمك نظاميان عربستاني تظاهرات مسالمت‌آميز آنها را به خاك و خون كشيد.

اين خبر درحالي تكذيب شده است كه شوراي همكاري‌هاي خليج فارس از اين طرح استقبال كرده بود، "عبدالرحمن العطيه " دبيركل اين شورا در گفتگو با خبرنگاران در كويت تصريح كرد كه اميدوار است كه اين ميانجگري در راستاي امنيت و ثبات باشد.

 

زمان انتشار : 1390-01-09