۱۳۹۷/۱۲/۱۸
۱۱:۰۵ ق٫ظ

کنفرانس «آینده اسلام در اروپا» با حضور محققان و کارشناسان داخلی و خارجی در پردیس سلیمانیه دانشگاه «ابن خلدون» استانبول برگزار شد.

برپایی کنفرانس بین‌المللی «آینده اسلام در اروپا» در استانبول

به گزارش الأمه:

پروفسور رجب شَن‌ترک، رئیس دانشگاه ابن خلدون در سخنرانی خود در این کنفرانس با اعلام اینکه یک مرکز ویژه آینده‌پژوهی در دانشگاه ابن خلدون تاسیس خواهند کرد، گفت: دنبال پاسخ برای پرسش‌هایی همچون «چگونه آینده‌ای در انتظار اسلام به‌عنوان دومین دین در قاره اروپا است؟» «گسترش اسلام چه تاثیری بر بافت جمعیتی و اجتماعی اروپا خواهد داشت؟» و «آیا مسلمانان موفق به حفظ زبان و فرهنگ خود خواهند شد؟» هستیم.

وی نگاه فعلی به اسلام و مسلمانان در غرب را نگاهی منفی خواند و تصریح کرد: متاسفانه صدای اسلام‌هراسی و مخالفان اسلام بلند است. از تمامی امکانات رسانه‌ای برای نشان دادن تهدید مسلمانان برای اروپا و آمریکا و حتی کل بشریت استفاده می‌کنند و در این مسیر نیز موفق هستند.

پروفسور بولنت اوچار، استاد دانشگاه «اوسنابرک» آلمان نیز با اشاره به اینکه در دوره امپراطوری عثمانی جمعیت عظیمی از غیرمسلمان‌ها در آناتولی زندگی می‌کردند، گفت: تا قرن نوزدهم در حدود ۲۰ درصد یا بیشتر برخی مناطق مرکزی آناتولی از شهروندان غیرمسلمان تشکیل می‌یافت و این نشان‌دهنده همزیستی مسالمت‌آمیز در آن دوره بود. 

 

منبع: ایکنا