۱۳۹۷/۰۳/۰۹
۱۱:۴۵ ق٫ظ

مسابقات قرآن در دو رشته حفظ کل و تلاوت همراه با تجوید از سوی رایزنی فرهنگی ایران و با همکاری وزارت اوقاف سوریه در دمشق برگزار شد.

برگزاری مسابقات قرآن با همکاری ایران در دمشق

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی؛ برای دومین سال پیاپی از سوی رایزنی فرهنگی ایران و با همکاری وزارت اوقاف سوریه، مسابقات قرآن کریم در دو رشته حفظ کل و تجوید و تلاوت طی در مسجد «یلبغا»ی دمشق برگزار شد.

ابوالفضل صالحی‌نیا، رایزن فرهنگی کشورمان در دمشق طی سخنانی در مراسم برگزاری این مسابقات ضمن تأکید بر تداوم این رقابت‌های قرآنی، به فعالیت‌های گسترده ایران برای گسترش و ترویج علوم و فنون قرآنی اشاره کرد.

در ادامه، محمد انس الدوامنه، رئیس مؤسسه حفظ قرآن کریم «الاسد» سوریه (معاهد الاسد لتحفیظ القرآن) و رفعت علی دیب، مشاور قرآنی وزیر اوقاف سوریه و رئیس کمیته داوری تلاوت و تجوید قرآن سخنرانی کردند.

 

 

 

سپس محمد علی حمدو، از شهر حلب و نفر اول بخش تلاوت و تجوید آیاتی از کلام الله مجید را تلاوت کرد و حسّان برکات، نفر اول بخش خطابه قرآنی مسابقات بین‌المللی قران کریم تهران از سوریه، بخشی از خطابه‌ای را که با آن رتبه اول مسابقات مذکور را کسب کرده بود، برای حاضرین اجرا کرد.

در پایان این مراسم، جوایزی به رسم یادبود به نفرات اول تا سوم دو بخش حفظ کل و تجوید و تلاوت قرآن کریم اهدا شد.