۱۳۹۸/۰۶/۳۰
۸:۲۰ ق٫ظ

چهل و سومین نشست دوستداران زبان فارسی روز دوشنبه 25 شهریور 1398 در غرفه مؤسسه نمایشگاه های فرهنگی ایران در نمایشگاه بین المللی دمشق برگزار شد.

برگزاری چهل و سومین نشست دوستداران زبان فارسی در نمایشگاه بین المللی کتاب دمشق

به گزارش الأمه:

با عنایت به ارائه کتاب های ایرانی به سه زبان فارسی، عربی و انگلیسی در این غرفه و به دعوت مدیریت غرفه مؤسسه نمایشگاه های فرهنگی ایران ، مقرر شد نشست دوره ای دوستداران زبان فارسی سوریه در این غرفه برگزار شود.

در این نشست آقای صفری نماینده اعزامی مؤسسه طی سخنان کوتاهی ضمن تشکر از دوستداران زبان فارسی که دعوت را پذیرفته اند، به اهتمام جمهوری اسلامی ایران از جمله وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به گسترش زبان فارسی و معرفی ادبیات معاصر ایران، پرداخت و برخی طرح ها و برنامه ها در حمایت از این موضوع از جمله طرح گرند را توضیح داد . سپس دوستداران حاضر در نشست مطالب خود را شامل برخی اشعار فارسی، دلیل علاقه خود به زبان فارسی و فعالیت هایی که در این زمینه داشته اند را به زبان فارسی ارائه نمودند.

 آقای صالحی نیا رایزن فرهنگی که در این نشست حضور داشت برخی فعالیت های متمایز تعدادی از دوستداران را توضیح داد از جمله تهیه فرهنگ زبان عربی - فارسی ویژه موبایل توسط آقای ریاض الصیاد و ترجمه کتاب شب های بمباران از انتشارات سوره مهر به عربی توسط خانم نسرین الدهنی که در دست انجام می باشد و رایزنی برای کسب مجوز ناشر اقدام کرده است .

این نشست تحت پوشش رسانه ای قرار داشت و با رایزن فرهنگی و برخی دوستداران زبان فارسی مصاحبه به عمل آمد .   

 

منبع: رایزنی فرهنگی ایران دمشق