۱۳۹۹/۰۱/۲۳
۷:۱۴ ب٫ظ

حرم حضرت زینب (س) امسال به دلیل جلوگیری از شیوع کرونا، همزمان با ولادت حضرت رقیه (س) همچنان بسته است و خبری از برپایی سفره‌های سبزرنگ نذری و اهدای عروسک‌های کوچک و بزرگ به کودکان نیست.

حرم عمه سادات همزمان با ولادت ریحانهالحسین (ع)+فیلم

به گزارش الأمه :

هم‌زمان با میلاد حضرت رقیه (س) دختر امام حسین (ع) هر ساله در سوریه مراسم جشن و سرور برپا می‌شد و مردم نه‌ تنها در حرم‌و اطراف آن، بلکه در برخی خیابان‌ها ‌هم اقدام به پخش شیرینی و‌ شکلات و همچنین اهدای عروسک‌های بزرگ و‌ کوچک به کودکان می‌کردند. 

اما امسال با شیوع کرونا و بسته شدن حرم‌های حضرت زینب (س) و حضرت رقیه (س) به دلیل جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، این شب‌ها غریب‌تر از هر زمانی شده است و زائران که هر سال برای عرض تبریک میلاد ریحانةالحسین (ع) به حرم دختر سه ساله دشت کربلا و عمه سادات مشرف می‌شدند، از پشت درهای بسته به زیارت می‌پردازند.

البته خیابان‌های سوریه چراغانی شده و ورودی‌های منتهی به حرم هم ایستگاه‌های صلواتی چای و شیرینی به صورت محدود برپا شده است، اما حسرت زیارت بر دل زائران‌مانده و‌خبری از برپایی سفره‌های سبزرنگ نذری و اهدای عروسک به کودکان نیست.

حتی در حرم حضرت زینب (س) به دلیل اینکه حدود یک‌ماه بسته شده است، هنوز پارچه‌های عزای وفات آن حضرت در گوشه و‌کنار ضریح قرار دارد و خادمان اقدام به جمع‌آوری آن‌ها نکرده‌اند.

با این حال، زائران با ‌وجود بسته بودن درهای حرم، در بیرون‌حرم دست‌های نیایش را بالا بردند و از خداوند خواستند تا بحق دختر سه ساله سیدالشهدا (ع) کرونا را در جهان ریشه‌کن کرده و به زودی درهای حرم‌ها روی عاشقان اهل بیت (ع) باز شود.  

در ادامه فیلمی از غربت حرم حضرت زینب (س) در ولادت دردانه امام حسین (ع) را مشاهده می‌کنید:




منبع: فارس