۱۳۹۸/۰۹/۰۴
۶:۰۸ ق٫ظ

یاسمین حصری، فرزند مرحوم «خلیل حصری»، از قراء برجسته مصر، در سالروز وفات وی تأکید کرد: پدرم دوستدار کتاب خدا بود و افتخار می‌کرد که خادم کلام وحی است.

دختر خلیل حصری: پدرم خدمت به قرآن را بزرگترین افتخار می‌دانست

به گزارش الأمه:

۲۶ نوامبر(سوم آذرماه)، سی و نهمین سالروز وفات شیخ محمود خلیل حصری، از قراء سرشناس مصری است.

یاسمین حصری، دختر این قاری مشهور مصری، در گفت‌وگو با شبکه ماهواره‌ای «ten» درباره سبک زندگی پدرش گفت: پدرم تمایل بسیاری به یادگیری قرآن داشت و همیشه افتخار می‌کرد که صاحب نخستین مجموعه صوتی تلاوت قرآن در جهان است.

وی افزود: پدرم در قرائت قرآن بسیار خبره بود و همیشه با ادب و خشوع، قرآن را تلاوت می‌کرد. او دوست داشت که سخنان خداوند عزوجل به گوش و ذهن شنوندگان برسد تا در آیات خداوند تدبر کنند.

شیخ محمود خلیل حصری (متولد ۱۷ سپتامبر ۱۹۱۷) قاری مشهور مصری بود. او نخستین قاری قرآن بود که این کتاب آسمانی را به صورت ترتیل قرائت و بر روی نوار کاست ضبط کرد.

محمود خلیل حصری در مصر متولد شد و در هشت سالگی قرآن را به‌طور کامل حفظ کرد. او در ۱۲ سالگی به حوزه علمیه طنطا رفت و بعد از مدتی وارد دانشگاه الازهر قاهره شد.

حصری در انتخاباتی که در سال ۱۹۴۴ میلادی برای شناسایی بهترین قاری قرآن در رادیو مصر برگزار شد از بین ۲۰۰ نفر قاری رتبه نخست را کسب کرد.

این قاری مصری در سال ۱۹۶۸ میلادی به‌عنوان رئیس اتحاد قاریان جهان اسلام انتخاب شد و در ۲۴ نوامبر ۱۹۸۰ (۳ آذر ۱۳۵۹) در مسافرتی که به کشور کویت داشت، درگذشت.

 

منبع: ایکنا