۱۳۹۷/۰۸/۱۰
۱۱:۴۶ ق٫ظ

دوازدهمین کنفرانس جوانان فلسطین با شعار شهید فتحی شقاقی : المثقف ، اول من یقاوم و آخر من ینکسر (( روشنفکر اولین کسی است که مقاومت می کند و آخرین فردی است که شکست می خورد )) در سالن شهید باسل الاسد دانشکده هندسه شهرسازی دانشگاه دمشق برگزار گردید.

دوازدهمین کنفرانس جوانان فلسطین در دمشق برگزار گردید

به گزارش الأمه:
در آغاز سرود سه کشور سوریه ، جمهوری اسلامی ایران و فلسطین سروده شد. سپس فیلم کوتاهی از راهپیمایی فلسطینیان در مرزهای غزه و مبارزه جوانان فلسطینی با رژیم صهیونیستی و لحظات شهادت و مجروح شدن تعداد زیادی از آنها به نمایش درآمد.

دکتر محمد البحیصی رئیس جمعیت دوستی ایران و فلسطین به عنوان اولین سخنران این کنفرانس ، از روند شکست خورده گفتگوهای دو طرفه فلسطینی و صهیونیستی انتقاد و تاکید کرد که تنها راه نجات فلسطین ، انتفاضه و مقاومت در برابر تجاوزگران است و اگر به جوانان فرصت کار داده شود ، آنها می توانند با جهاد و خون و اسارت خود دشمن را شکست دهند .  

بعد از آن خانم دکتر علا المقداد مسئول روابط بین المللی انجمن جوانان انقلاب ، ضمن تاکید بر نقش جوانان در مقاومت در برابر نقشه های صهیونیستی گفت : ما باهرکشوری که از موضوع فلسطین دفاع کند ، دوست هستیم و با آن همراه هستیم لذا یکی از دلایل دوستی و همراهی ما با جمهوری اسلامی ایران همین است . وی ضمن رد هرگونه سازش با صهیونیستها از سوی هر شخص و گروه ، اظهار امید واری کرد جوانان فلسطینی با عزم و اراده خود اهداف و آرزوهای ملت خود و جهان عرب را محقق سازند و مسئله فلسطین موضوع اول همه آزادگان جهان بماند  .

سخنران بعدی محمد هادی تسخیری وابسته فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در دمشق بود که پیرامون تجربه اعتماد کردن به جوانان در ایران در چهل سال گذشته صحبت کرد و گفت : امام خمینی (ره ) در سخترین روزهای بعد از پیروزی انقلاب ، فرماندهی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را به جوان 26 ساله ای سپرد و این جوان م همرزمان جوانش نیز کاری کردند که همه دشمنان را متحیّر ساختند . و در سوریه نیز جوانان سوری در دفاع از کشورشان به رهبری رئیس جمهور جوانشان در برابر بیش از یکصد گروه و حزب و تشکیلات تروریستی و در یک جنگ جهانی ، پیروز و سربلند شدند . همچنین جوانان لبنانی وحزب الله که اگثر نیروهای رزمنده وفرمانده آن جوان بودند ارتش به اصطلاح شکست ناپذیر صهیونیستی را شکست دادند و با خواری و ذلت از لبنان بیرون کردند و انشاء الله جوانان فلسطین نیز با اراده و توان جوانی و با مساعدت محور مقاومت رژیم متجاوز صهیونیستی را از بین خواهند برد .

سپس آقای ذو الفقار فرمانده نیروهای رزمنده سوری به نمایندگی از محور مقاومت سخنرانی کرد و گفت : همه تلاش ذلیلانه به نتیجه نمی رسد و این جوانان فلسطینی هستند که اهداف را محقق خواهند ساخت و با اشاره ای به سفر نتنیاهو به کشور عمان از سازشکاری رهبران عرب به شدت انتقاد کرد.

 

 

منبع: رایزنی فرهنگی ایران_دمشق