۱۳۹۷/۰۲/۰۹
۱۲:۴۹ ب٫ظ

سامر اسماعیل: این نقاشی‌ها فرصتی را برای هنرمندان جوان این شهر فراهم کرده است که استعدادهای هنری خود را در زمینه هنرهای زیبا کشف کنند و از طرف دیگر این فرصت را به عابران می‌دهد که با مهم‌ترین و کمیاب‌ترین نقاشی‌های جهان آشنا شوند.

رسم بلندترین نقاشی دیواری در سوریه

بیست و یک هنرمند از شهر مصیاف استان حماه واقع در کشور سوریه هفده تابلوی هنری ترسیم کردند که تمام این نقاشی‌ها با هم یک تابلوی بزرگ را تشکیل داده است.

به نقل از سایت المنار بیست و یک هنرمند کشور سوریه در یک فعالیت هنری هفده نقاشی را با هم ادغام کرده و بلندترین نقاشی دیواری را ایجاد کردند. این نقاشی که به طول نود متر می‌باشد با هدف زیبا‌سازی خیابان‌های شهر رسم شده‌ است.

سامر اسماعیل هنرمند و ناظر این کار هنری در توضیح اسلوب و سبک به کار رفته در بلندترین نقاشی دیواری گفت که این نقاشی‌ها از مکاتب مختلف هنری معاصر و واقع‌گرا متاثر شده است. او درمورد موضوع نقاشی‌ها نیز گفت که این نقاشی‌ها طبیعت زیبا و کوهستانی منطقه مصیاف را تصویر کرده است. سامر اسماعیل در ادامه به هدف از کشیدن این نقاشی بسیار بلند اشاره کرد و گفت که این نقاشی‌ها برای آن کشیده شده‌اند که خیابان‌های حماه از نظر بصری زیباتر به نظر بیایند و رهگذران با دیدن این تصاویر بسیار زیبا سرشار از حس پویایی و حرکت و زندگی بشوند.

اسماعیل همچنین گفت که این نقاشی‌ها فرصتی را برای هنرمندان جوان این شهر فراهم کرده است که استعدادهای هنری خود را در زمینه هنرهای زیبا کشف کنند و از طرف دیگر این فرصت را به عابران می‌دهد که با مهم‌ترین و کمیاب‌ترین نقاشی‌های جهان آشنا شوند. این نقاشی‌ها از آثار هنرمندان بزرگ جهان گرفته شده است و در مقیاس بزرگ برای شهروندان این شهر بر روی دیوار رسم شده اند. اسماعیل در ادامه اشاره کرد که رسم این سلسه نقاشی‌ها برنامه‌ای است که پنج سال به طول خواهد انجامید و در ضمن اجرای آن ایستگاه‌های اتوبوس و پیاده‌روهای شهر مصیاف با نقاشی‌های زیبا تزئین خواهد شد.

 

زمان انتشار : 1391-02-18