۱۳۹۸/۰۹/۱۹
۷:۰۹ ق٫ظ

مسابقات ملی قرآن «أجران» ویژه معلولان ذهنی، از فردا، ۱۹ آذرماه، با مشارکت ۵۶ شرکت‌کننده در دو بخش آقایان و بانوان در بحرین آغاز به کار می‌کند.

رقابت ۵۶ معلول ذهنی در مسابقه ملی قرآن بحرین

به گزارش الأمه:

مسابقات قرآن ویژه معلولان ذهنی در چارچوب بیست و پنجمین رقابت‌های ملی قرآن جایزه بزرگ بحرین برگزار می‌شود که تا روز پنجشنبه، ۲۱ آذر ادامه دارد.

این مسابقات به همت وزارت دادگستری، اوقاف و امور اسلامی بحرین و با همکاری شورای عالی امور اسلامی و وزارت کار و توسعه اجتماعی این کشور برگزار خواهد شد.

محمد طاهر القطان، معاون وزیر اوقاف، دادگستری و امور اسلامی بحرین، در این باره گفت: جایزه بزرگ قرآنی بحرین شامل بخش‌های مختلفی است که به مدت ۲۵ سال است با مشارکت وزارت آموزش و پرورش، مرکز توانبخشی زندانیان و وزارت کار و توسعه اجتماعی بحرین برگزار می‌شود.

وی افزود: بیست‌وپنجمین دوره مسابقات قرآن جایزه بزرگ بحرین تاکنون در بخش‌های مختلفی همچون مسابقات قرآنی ویژه مددجویان مراکز اصلاح و توانبخشی و رقابت قرآنی «بیان» ویژه دانش‌آموزان مدارس در دو بخش دختران و پسران برگزار شده و قرار است مسابقات سایر بخش‌های این رقابت‌ها نیز تا ماه فوریه ۲۰۲۰ میلادی(بهمن‌ماه) ادامه داشته باشد.

القطان با اشاره به این که آیین اختتامیه مسابقات در بخش بانوان آوریل ۲۰۲۰ و مراسم پایانی رقابت‌ها در بخش مردان در ماه رمضان سال آینده برگزار خواهد شد، گفت: رقابت‌های امسال از استقبال ویژه‌ای برخوردار بوده، به‌ طوری که در مسابقات امسال ۴۶۱۱ نفر ثبت‌نام کردند که ۲۲۶۳ نفر از آنان در بخش آقایان و ۲۳۴۸ نفر در بخش بانوان هستند.

وی درباره بخش‌های مختلف این مسابقات گفت: مسابقه حفظ قرآن ویژه قرآن‌آموزان مراکز و جلسات قرآنی، مسابقه «بیان» ویژه دانش‌آموزان دختر و پسر، مسابقه «أجران» ویژه معلولان ذهنی، مسابقه «غفران» ویژه مددجوان کانون‌های اصلاح و توانبخشی، مسابقه «رضوان» برای عموم، مسابقه «سلمان فارسی» ویژه غیرعرب‌زبانان و مسابقه تلاوت و حسن تلفظ آیات قرآن از جمله بخش‌های این رقابت‌ها است.

 

منبع: ایکنا