۱۳۹۷/۰۲/۰۲
۱۰:۰۵ ب٫ظ

در این کتاب الفاروق تمام تلاش خود صرف بررسی مشکلات زنان جوامع عربی کرده است. اما به تصویرکشیدن رنج‌ها و زندگی سراسر بدبختی این زنان، فضای داستان را به شدت تیره کرده است. از سوی دیگر ترس‌های بیان شده در این کتاب یکی پس از دیگری خود را بر خواننده عرضه می‌کنند و این موضوع باعث شده

سرزمین‌های ترس روایت رنج‌های زنان

در هر جامعه‌ای افرادی پیدا می‌شوند که با یافتن نقص‌ها و مشکلات پیرامون، می‌کوشند راه بهتر زیستن را برای خود و دیگران هموار کنند. در این میان نویسندگان و ادیبان با نگاه تیزبینشان به روابط میان افراد می‌نگرند و به دقت کاستی‌ها را یافته، درباب آن‌ها مطالب ادبی خود را به رشته تحریر درمی‌آورند. نوشتن درخصوص زن و مشکلات او، مسئله مهمی بوده که در دهه‌های اخیر مورد توجه نویسندگان و صاحب‌نظران قرار گرفته. فضیله الفاروق نویسنده‌ای الجزائری، از جمله افرادی است که با پرداختن به موضوع زن سعی دارد مشکلات وی را شناسایی کرده، به او کمک کند تا در راه تغییر گام بردارد.

به نقل از سایت خبری جزیره نت، کتاب جدیدی از فضیله الفاروق داستان‌نویس الجزائری به چاپ رسیده است.

الفاروق که پیش از این دو کتاب «کشف شهوت» و «تاء خجالت» را در کارنامه ادبی خود به ثبت رسانده بود، اخیرا کتاب «سرزمین‌های ترس» را روانه بازار کتاب کرده است. این اثر نیز مانند آثار پیشین وی به جامعه عربی و مشکلاتی که این جوامع در زندگی زنان به وجود می‌آورند، نگاه می‌کند و رفتارهای افراد مختلف جامعه را پیش‌روی مخاطبان قرار می‌دهد تا با نگریستن به کردار و اعتقادات خویش توانایی تشخیص مشکلات و درمان آن‌ها را بیابند.

داستان «سرزمین‌های ترس» درباره زنی غربی است به نام مارگریت نصر که با سازمان سری «عقاب‌های سیاه» در ارتباط می‌باشد. اما مارگریت سیاست را رها می‌کند و با یک مرد شرقی ازدواج می‌کند تا قهرمان زندگیش را مانند داستان‌های خیال‌انگیز هزار و یک‌شب بیابد.

جزیره نت افزون بر معرفی این کتاب به نقد شیوه نگارشی نویسنده نیز می‌پردازد و در این زمینه می‌نویسد: در این کتاب الفاروق تمام تلاش خود را صرف بررسی مشکلات زنان جوامع عربی کرده است. اما به تصویرکشیدن رنج‌ها و زندگی سراسر بدبختی این زنان فضای داستان را به شدت تیره نموده. از سوی دیگر ترس‌های بیان شده در این کتاب یکی پس از دیگری خود را بر خواننده عرضه می‌کنند و این موضوع باعث شده که ترس و نگرانی دائم جایگزین لذت مطالعه بشود. 

 

زمان انتشار : 1391-03-07