۱۳۹۷/۰۲/۱۷
۴:۴۸ ب٫ظ

مسلمانان و آزادیخواهان راستین در سطح جهان، این روزها با اخبار جگر سوز و دلخراش سرکوب خونین مسلمانان بحرین ، مواجه اند. تاسف بارتر این که این واقعه خونین با دخالت غیر مشروع نیروهای سرکوب گر خاندان آل سعود و آل نهیان همراه است. در کجای جهان ، سرکوب مردم مظلوم یک کشور توسط نیروهای

سکوت سیاستمداران در برابر کشتار مسلمانان بحرین و یمن حرام است

دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری در بیانیه ای ضمن حمایت از قیام مسلمانان کشورهای اسلامی اعلام کرد: سکوت سیاستمداران در مقابل کشتار مردم حرام است و باید ممانعت جدی از سوی سازمانهای جهانی در مقابل این رفتار ددمنشانه و دخالت های نامشروع بیگانه انجام شود.

دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری در بیانیه ای از قیام خودجوش مسلمانان حمایت کردند و سکوت در برابر کشتار مسلمانان در کشورهای اسلامی را حرام اعلام کردند.

 متن این بیانیه به شرح زیر است:امروز روزی است که هر کس ندای یا للمسلمین را از سرزمین های اسلامی بشنود و پاسخ نگوید نمی تواند خود را از اهل اسلام و ایمان به شمار آورد.

امروز روزی است که حوادث دردناک و خونین شمال افریقا، خاورمیانه و به ویژه ددمنشی زمامداران بحرین ، یمن و لیبی شیرینی پیروزی قیام علیه حکام زبون و وابسته را در برخی از مناطق جهان اسلام تلخ کرده است.

آیا مسلمانان حق دفاع از کیان اسلام و کشورهای اسلامی را ندارند ؟ آیا امروز روز سکوت عالمان دین است ؟ و آیا امروز می توان عافیت طلبی اختیار کرد ؟

امروز روزی است که اگر کسی فریاد هل من ناصر ینصرنی را از مسلمانان بحرین، لیبی، مصر و فلسطین نشنود، نمی تواند خود را از زمره ی مسلمانان متعهد بداند.

امروز روز آزمون آنانی است که در سطح جهان خود را آزادی خواه می دانند.آیا هیچ آزادی خواهی می تواند حمایت های خونین برخی کشورهای وابسته منطقه از این ددمنشی را تحمل کند ؟

مسلمانان و آزادیخواهان راستین در سطح جهان، این روزها با اخبار جگر سوز و دلخراش سرکوب خونین مسلمانان بحرین ، مواجه اند. تاسف بارتر این که این واقعه خونین با دخالت غیر مشروع نیروهای سرکوب گر خاندان آل سعود و آل نهیان همراه است. در کجای جهان ، سرکوب مردم مظلوم یک کشور توسط نیروهای بیگانه به رسمیت شناخته می شود ؟

عجیب آن که مشروعیت بخشی به این اقدامات از طریق سکوت یا حمایت علمای بهره مند از مواهب قدرت و حکومت طائفه ای و بهره مند از رانت های نفتی، تامین شده است.

برخی از علمای مدعی آزادگی و تعلقات فرا فرقه ای و فرامذهبی ، واقعه دردناک بحرین را به نزاعی طائفه ای تقلیل داده و بدین شیوه کشتار محبان اهل بیت (ع) را مشروع می دانند ! آیا این شیعیان از مسلمانان نیستند ؟ و اما آنان در محضر خدای متعال چه پاسخی خواهند داشت ؟

 

 

بی تردید نمی توان شکوه راستین در قیام های خداباورانه و ستم سوزانه ی مسلمانان در کشورهای مختلف را نادیده انگاشت و به پیروزی آنان بر کفر جهانی دل نبست.

مجلس خبرگان رهبری به همراه علماء اسلام و حوزه های علمیه در کنار دیگر مسلمانان و آزادی خواهان راستین از قیام خودجوش و دادخواهانه مسلمانان کشورهای اسلامی علیه دولت های جائر و وابسته، و به ویژه قیام مردم مظلوم بحرین حمایت کرده و سرکوب خونین آنان را محکوم می کند و سکوت اثرگذاران و صاحب نظران و سیاستمداران را حرام می داند و برلزوم ممانعت جدی سازمان های جهانی از این رفتار ددمنشانه و دخالت های نامشروع بیگانه تاکید می کند.