۱۳۹۷/۰۳/۰۵
۱:۲۲ ق٫ظ

وزراي دارايي كشورهاي عضو منطقه يورو براي نجات پرتغال از بحران اقتصادي، كمك 78 ميليارد يورويي به اين كشور را تصويب كردند.

کمک مالی گسترده کشورهای عضو یورو به پرتغال

به گزارش روز سه شنبه خبرگزاري فرانسه از بروكسل، وزيران دارايي كشورهاي عضو منطقه يورو در نشست روز دوشنبه به اتفاق آرا با پرداخت 78 ميليارد يورو وام به پرتغال موافقت كردند و به اين ترتيب، اين كشور پس از يونان و ايرلند، در جايگاه سوم فهرست دريافت كنندگان كمك هاي چند ميليارد يورويي از منطقه يورو قرار گرفت.

در بيانيه پاياني نشست وزراي دارايي منطقه يورو آمده است: وام اعطايي به ليسبون به منزله تضمين حفظ امنيت منطقه يورو و اتحاديه اروپا است.

پرتغال كه از مدت ها پيش با بحران اقتصادي و فشار بازار دست و پنجه نرم مي كند، در پي شكست دولت سوسياليست و مخالفان راستگراي اين كشور در زمينه توافق بر سر شروع دور جديد كاهش بودجه ها، سرانجام در ماه گذشته ميلادي خواستار كمك مالي منطقه يورو شد.

طبق توافق به عمل آمده، دو سوم از اين وام از سوي اعضاي منطقه يورو و يك سوم ديگر آن از سوي 'صندوق بين المللي پول' تامين و پرداخت مي شود.

اجراي برنامه خصوصي سازي، تجديد ساختار و افزايش سرمايه بانك ها، اصلاح نظام بهداشتي و مديريت بخش دولتي پرتغال، از شروط قيد شده در پرداخت اين وام است.

 

 

زمان انتشار : 1390-01-01