۱۳۹۷/۰۶/۱۴
۴:۱۰ ب٫ظ

دانشجوی عراقی دانشگاه فردوسی گفت: جنگ سخت رسانه‌ای را غرب برای از بین بردن اتحاد ایرانی‌ها و عراقی‌ها شروع کرده است که دو ملت باید در این زمینه هوشیار باشند.

مردم عراق به شایعات علیه ایرانی‌ها واکنش منفی نشان می‌دهند

به گزارش الأمه:
 
 چند روزی است، برخی از رسانه‌های وابسته به غرب با انتشار اخبار کذب درصدد برهم زدن روابط ملت ایران و عراق هستند، در همین زمینه با ایمن الحسینی، دانشجوی ارشد مهندسی کامپیوتر در دانشگاه فردوسی مشهد  که به مدت ۲ سال است در ایران حضور دارد، گفتگویی ترتیب دادیم.

دانشجو: در مدتی که ایران هستی نظرت در مورد مردم ایران چیست و برخورد مردم ایران با تو به چه شکل بود؟
مردم ایران مردمی مذهبی، روشنفکر، اهل بصیرت و مهمان نواز هستند، من مهمان نوازی مردم مشهد را تجربه کردم، در اوایل حضورم در مشهد جایی برای سکونت نداشتم، همزمان با یک دندانپزشک مشهدی آشنا شدم با اینکه مرا نمی‌شناخت، ۲ هفته من را به خانه‌ خود برد و از من پذیرایی کرد، در ایام ماه مبارک رمضان بود هم سحری و هم افطار را مهمانش بودم و آخر هم با ماشین خودش گشت و برایم در مشهد خانه‌ای گرفت.

دانشجو: مردم عراق و برخورد مردم این کشور با ایرانی‌ها چگونه است؟
مردم عراق از ابتدای انقلاب اسلامی با ایران و انقلابش آشنا بودند، حساب مردم عراق در ۸ سال جنگ تحمیلی با بعثی‌ها جداست، ما در ایام جنگ تحمیلی کسانی را داشتیم که از عراق به ایران آمدند و با رژیم بعث عراق جنگیدند و حتی ما در این راه شهید هم دادیم.

انقلاب اسلامی ایران، انقلاب مستضعفین جهان است و خاص فقط ایران نیست و مردم عراق هم به انقلاب اسلامی ایران به چشم نجات مستضفین جهان می‌نگرند.

شهید محمد باقر صدر در همان ایام جنگ تحمیلی می‌گفت، انقلاب اسلامی ایران حکومت حق است و امام خمینی (ره) آرزوی انبیا را محقق کرد، شهید صدر در همان زمان اعلام کرد که این جنگ باطل است؛ اما به دستور صدام به خاطر همین روشنگری‌ها بعد از دوسال شهید صدر اعدام شد.

۱۳ استان عراق در سال ۱۹۹۱ میلادی، علیه صدام انقلاب کرد؛ اما آمریکایی‌ها اجازه ندادند این موضوع محقق شود، چون آن‌ها خوب می‌دانستند اگر در عراق انقلاب شود، شاهد جمهوری اسلامی ایران ۲ خواهیم بود.

برای مردم عراق مشخص است که جمهوری اسلامی ایران یعنی چه؟ عراقی‌ها خوب می‌دانند که انقلاب اسلامی ایران چه بود و با چه هدفی شکل گرفت، خداروشکر بعد از نابودی صدام به وسیله‌ زیارت اربعین فتنه‌ها نابود شد و شما امروز می‌بینید، مردم عراق و ایران چقدر همصدا هستند.

دانشجو: در مورد زیارت اربعین توضیح دهید و بگوئید چقدر این زیارت در روابط مردم دو کشور تاثیرگذار بوده است؟
زیارت اربعین نماد وحدت اسلام و مستضعفین است و دشمن از این زیارت بسیار ضربه خورده است، زیارت اربعین کاملا مردمی است و هیچ پشتیبانی دولتی از آن نمی‌شود، همدلی در زیارت اربعین بین ملت ایران و عراق به حدی است که باعث شده بین مردم دو کشور امروز شاهد یک رفت و آمد هم باشیم، مردم عراق که به ایران می‌روند در خانه‌ ایرانی‌ها مهمان می‌شوند و مردم ایران هم هرگاه به عراق می‌آیند، مهمان خانه‌ عراقی‌ها هستند و این مسئله واقعا بسیار جالب است، من شاهد بودم که دو خانواده ایرانی و عراقی زبان هم را هم نمی‌فهمیدند؛ اما باهم ارتباط داشتند و همدل بودند و این نتیجه‌ زیارت اربعین است.
 
آیا در بین مردم عراق هم شایعه‌هایی علیه مردم ایران شنیده‌اید؟
بله، بسیار زیاد شاهد بودیم که رسانه‌های غربی با انتشار شایعاتی سعی می‌کردند که بین مردم عراق و ایران تفرقه بیندازند، در ایام اربعین شاهد بودیم شایعه‌ای منتشر شد که ایرانی‌ها با حضور در عراق می‌خواهند این کشور را تسخیر کنند و یا حدود ۵ سال پیش رسانه‌های کویتی و عربستانی در مقاله‌ای اعلام کردند که مردان ایرانی با حضور در عراق به زنان این کشور تجاوز می‌کنند؛ اما مردم عراق هیچگاه این مسائل را نپذیرفت و حتی واکنش منفی هم به این شایعات از خود نشان داد.

دانشجو: فکر می‌کنید مردم این دو کشور در برابر این مسائل چطور باید اقدام کنند؟
جنگ سخت رسانه‌ای را غرب برای از بین بردن اتحاد ایرانی‌ها و عراقی‌ها شروع کرده است که دو ملت باید در این زمینه هوشیار باشند و در مقابل این مسائل بصیرت خود را بالا ببرند، در ایام اربعین و در سالی که داعش اعلام کرده بود که به راهپیمایی اربعین حمله خواهد کرد در عراق یک مهمان ایرانی داشتیم که سن بالایی داشت برای ما تعریف می‌کرد که امسال قصد حضور در اربعین را نداشته و می‌خواسته برای دیدن پسرش در یکی از کشور‌های غربی راهی آنجا بشود؛ اما زمانی که متوجه این تهدید داعش شده است قصد زیارت امام حسین (ع) کرده است؛ این مسئله واقعا برایم جالب ود.

دانشجو: از ارادت مردم عراق به شخص مقام معظم رهبری بگوئید؟
مردم عراق به همه‌ مراجع احترام می‌گذارند؛ اما حضرت آقا فقط مرجع نیست؛ بلکه رهبر مسلمین جهان است و ان شاالله خداوند رهبری را حفظ کند که دارد با استکبار می‌جنگد، دشمن بسیار از حضرت آقا ضربه خورده است. نگاه مردم عراق به حضرت آقا به عنوان نماد وحدت شیعیان و مستضعفین جهان است.

دانشجو: از حاج قاسم سلیمانی و حضورش در عراق بگوئید
مردم عراق بیشتر از مردم ایران حاج قاسم سلیمانی را می‌شناسند و دوستش دارند، حاج قاسم بدون هیچ حفاظتی در کنار مردم عراق بود و بدون هیچ تشریفاتی در کنار مردم قرار می‌گرفت، یکی از دوستانم تعریف می‌کرد وقتی که فتوا مرجعیت صادر شد به سامرا رفته بود برای دفاع از حرم سامرا در آن زمان حاج قاسم را دیده بود و تعریف می‌کرد که حفاظتی نداشت و در صف آخر نماز کنار رزمندگان بدون هیچ تشریفاتی ایستاده بود، حاج قاسم بسیار در بین مردم عراق محبوب است،‌ ای کاش از حاج قاسم بیشتر داشتیم.

دانشجو: واکنش مردم عراق به صحبت‌های حیدرالعبادی در خصوص اعمال تحریم‌های آمریکا علیه ایران چه بود؟
مردم عراق سخنان حیدر العبادی را رد کردند، صحبت‌های حیدر العبادی حرف‌های خودش نبود؛ بلکه حرف‌های آمریکا بود و قطعا حیدر العبادی در آینده نخست وزیر عراق نخواهد بود.
 
 
 
منبع: خبرگزاری دانشجو