۱۳۹۷/۱۲/۱۸
۱۱:۱۶ ق٫ظ

فیلم سینمایی «من یوسفم، مادر» در مراسم افتتاحیه فیلم بغداد در کشور عراق اکران شد و به زودی در شهرهای این کشور به نمایش در می‌آید.

نمایش «من یوسفم، مادر» در افتتاحیه فیلم بغداد

به گزارش الأمه:

فیلم سینمایی «من یوسفم، مادر» (أنا یوسف یا اُمی) نخستین اثر سینمایی محمدرضا فرطوسی و با بازی عباس غزالی و زهرا الربیعی بازیگر سرشناس عراقی در جشنواره فیلم بغداد به نمایش در آمد.

 

 

در این مراسم که در آمفی تئاتر ملی (المسرح الوطنی) برگزار شد، «اقبال النعیم» رییس اداره سینما و تئاتر وزارت فرهنگ عراق و معاون وزیر فرهنگ و رئیس انجمن هنرمندانان عراق، محمدرضا فرطوسی کارگردان فیلم، فرید دغاغله تدوینگر، زهرا الربیعی بازیگر و دیگر عوامل این فیلم حضور داشتند.

«من یوسفم، مادر» در ژانر دفاع مقدس و به زبان عربی تولید شده است و به زودی اکران سراسری این فیلم در شهرهای مختلف کشور عراق از جمله؛ بغداد، بصره، حله و عماره آغاز خواهد شد.

 

 

فیلم سینمایی «من یوسفم، مادر» در نخستین اکران جهانی خود در ششمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم دهلی در کشور هندوستان روی پرده رفت و در ادامه حضورهای بین‌المللی خود در بخش رقابتی دومین دوره جشنواره‌ فیلم‌های مستقل برزیل به نمایش درآمد و از طرف اعضای هیئت داوران این جشنواره، جایزه بهترین فیلم به این اثر سینمایی به نویسندگی و کارگردانی محمدرضا فرطوسی از ایران اهدا شد.
این فیلم همچنین در دوازدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مکزیک Mexico در آمریکاى لاتین روی پرده رفت و از طرف اعضای هیئت داوران این جشنواره، جایزه نخل نقره‌اى به محمدرضا فرطوسی کارگردان این اثر اهدا شد.
این فیلم همچنین در بخش «چشم انداز سینمای جهان» در بیست و هشتمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم «سینه کوئست» Cinequest در سن خوزه ایالت کالیفرنیا در آمریکا از معتبرترین جشنواره‌های فیلم‌های مستقل دنیا، در جشنواره بین‌المللى فیلم «سیرا» در کشور بولیوى، در جشنواره بین‌المللى فیلم «سودان»، جشنواره بین‌المللى فیلم «فیلومس» در پاکستان و جشنواره بین‌المللى فیلم شیلی به نمایش درآمده است.

 

منبع: فارس