۱۳۹۸/۰۹/۱۲
۶:۲۸ ق٫ظ

تئاتر «پل صراط» با موضوع پناهندگان فلسطینی به همت گروه تئاتر «پراچیاناتیا» در تالار «نیلیمه ابراهیم» داکا، پایتخت بنگلادش به نمایش در آمده است.

نمایش تئاتر «پل صراط» با موضوع فلسطین در بنگلادش

به گزارش الأمه:

مضمون این نمایش از رمان «مردانی در آفتاب» که نویسنده معروف فلسطینی «غسان کنفانی» نوشته، گرفته شده است. این کتاب به فارسی نیز ترجمه شده است.

در این نمایش دیده می‌شود ۳ مرد فلسطینی به نام‌های قایس، اسد و مروان که از سوی صهیونیست‌ها از وطن خود بیرون رانده شده‌اند، سفری پر خطر برای یافتن جایی امن دارند. آنها برای پناهندگی می‌خواهند به کویت بروند. این سه مرد علی‌رغم تفاوت سنی و سلیقه‌های متفاوت یک هویت دارند: «پناهنده فلسطینی» که از کشور خود رانده شده‌اند.

مرد دیگری که راننده یک تریلی است سعی می‌کند این سه نفر را به کویت برساند و آن‌ها در مسیر با خطرات زیادی روبرو می‌شوند.

این رمان را «معصوم العالم» ترجمه کرده و «منیر الاسلام» به صورت دیالوگ درآورده است. این نمایش به مدیریت «توفیق الاسلام» به اجرا درآمده است.

هدف از نمایش‌دادن این ماجرا در زمان حال مطرح‌کردن مسیر پر خطر پناهندگان مناطق شبه قاره و غرب آسیا به سمت اروپا است.

نویسنده این رمان، غسان کنفانی، نویسنده و روزنامه‌نگار مشهور فلسطینی و یکی از اعضای رهبری جبهه مردمی برای آزادی فلسطین بود. «غسان کنفانی» از نویسندگان توانای حوزه اجتماعی فلسطین و ادبیات داستانی عربی بود که آثار تأثیرگذارش به دور از شعارزدگی، مفاهیم عمیقی را درباره زندگی بیان می‌کنند.

«غسان کنفانی» ۸ ژوئیه ۱۹۷۲ در یک حادثه تروریستی از سوی موساد (سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی)، در بیروت، با انفجار بمبی که در ماشینش قرار داده بودند، به همراه خواهرزاده‌اش ترور شد.

 

منبع: ایکنا