رسانه و شبکه های اجتماعی

ضریب نفوذ شبکه‌های اجتماعی در خاورمیانه؛ امارات در راس، مصر در قعر

۹۹٪ درصد جمعیت امارات متحده عربی و ۶۸ ٪ جمعیت عربستان سعودی عضو شبکه‌های اجتماعی هستند. عربستان سعودی بالاترین رشد سالانه کاربران شبکه‌های اجتماعی را در اختیار دارد که شاخص آن بین سال ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ حدود ۳۲٪ می‌باشد.

سلفی دیپلماسی با عراقی ها

برندسازی ملی می تواند تلاشی تلقی شود که در آن یک ملت به ترسیم خود دست می زند. در عصر رسانه های اجتماعی، این ترسیم از خود به عنوان «سلفی دیپلماسی» شناخته می شود.

تانزانیا استفاده رسانه ها از دی جی ها و کمدین ها را ممنوع کرد

نهاد ناظر بر عملکرد رسانه های تانزانیا روز شنبه اعلام کرد که از این پس رسانه های این کشور به ویژه رادیو و تلویزیون حق ندارند از "دی جی ها" (پخش کنندگان نوعی موسیقی غربی) و کمدین ها به دلیل عدم صلاحیت کار رسانه ای آنها، در برنامه های خود استفاده کنند.

اسلام‌هراسی از صهیونیسم نشئت می‌گیرد

مجری و خبرنگار آمریکایی‌الاصل شبکه «پرس تی وی» با بیان اینکه پس از حملات ۱۱ سپتامبر مسلمانان در معرض اتهام قرار گرفته‌اند، گفت: به عقیده من ریشه اسلام‌هراسی از صهیونیسم و برخی از قدرت‌ها نشئت می‌گیرد که می‌خواهند اسلام را نابود و در امت اسلامی تفرقه‌افکنی کنند.

دلیلی دیگر بر همکاری شبکه‌های اجتماعی با صهیونیست‌ها؛

واتس‌اپ حساب کاربری ده‌ها خبرنگار فلسطینی را بست

واتس‌اپ در اقدامی خصمانه حساب کاربری تعدادی از خبرنگاران فلسطینی را مسدود کرد.

توییتر حساب کاربری فرزند سید حسن نصرالله را مسدود کرد

توییتر در اقدامی حساب کاربری جواد نصرالله، پسر دبیر کل حزب‌الله لبنان را مسدود کرد.

سیاست بازی در توییتر و اینستاگرام!

در یادداشت های قبلی به ضرورت فعالیت دیپلمات های ایران در شبکه های اجتماعی اشاره شد. هر شبکه اجتماعی فرهنگ ارتباطاتی خاص خود را دارد. فرد با عضویت در هر شبکه اجتماعی درگیر نوع خاصی از فرهنگ ارتباطاتی می شود که شامل برخورد، تکیه کلام، اصطلاحات مخصوص، رفتار و... است.

انتشار تازه‌ترین شماره‌های «الرساله» و «القائد» در عراق

نودوچهارمین شماره مجله «الرساله» و یازدهمین شماره نشریه «القائد» به همت رایزنی فرهنگی کشورمان در عراق به چاپ رسید.

توییتر صفحات تلویزیون «المنار» را مسدود کرد

تلویزیون المنار، از مسدود شدن صفحات کاربری خود در شبکه اجتماعی توییتر خبر داد.

نقاط ضعف دیپلماسی رسانه ای ایران

دیپلماسی عمومی به طور دقیق تر به معنای نام و نشان سازی ملی است و تصویر و شهرت هر کشور به بخش جدایی ناپذیری از ارزش های نهفته و استراتژیک آن کشور تبدیل خواهد شد.