۱۳۹۹/۰۲/۲۸
۶:۳۲ ب٫ظ

شماره جدید فصلنامه «الثقافه الاسلامیه» با پرونده‌ای ادبی ویژه سردار رشید اسلام شهید حاج قاسم سلیمانی در سوریه منتشر شد.

تازه‌ترین شماره از نشریه «الثقافه الاسلامیه» در سوریه منتشر شد

به گزارش الأمه:

صدوسی‌ودومین شماره از فصلنامه «الثقافه الاسلامیه» توسط رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در سوریه، منتشر شد. در این شماره علاوه بر مقالات در موضوعات متنوع فکری، ادبی، هنری، پرونده ویژه انقلاب اسلامی و همچنین پرونده ادبی ویژه سرادر شهید حاج قاسم سلیمانی، گزیده قصاید و اشعار در وصف شهید را نیز در بردارد.

از جمله مقالات پرونده ویژه انقلاب اسلامی این شماره از «الثقافه الاسلامیه» می‌توان به موارد زیر اشاره کرد؛:

- امام خمینی و سیاست صبر راهبردی

- امام خمینی و ویژگی‌های گفتمان انقلابی‌اش

- امام خامنه‌ای و اهتمام ایشان به نیروهای جوان

- آثار ژئوسیاسی انقلاب ایران

این شماره همچنین مقالات متنوعی با عناوین؛ توانمندی‌های ایران، میان حقیقت و تشکیک، ایران، ملت تولیدکننده و اهل اندیشه و هنر و تأثیر قرآن کریم در دیوان ناصر خسرو را منتشر کرده است.

در پرونده سردار شهید نیز تعداد ۹ قصیده و شعر در وصف شهید سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس از شعرای سوری و عراقی ارائه شده است که پیش از این در نشست ادبی به مناسبت چهلم شهید در کتابخانه ملی اسد دمشق قرائت شده بودند. در پایان نیز دو قصیده از دو شاعر سوری که جایزه‌های دوم و سوم دهمین جشنواره بین المللی شعر رضوی را از آن خود کرده‌اند، منتشر شده است.

رایزن فرهنگی ایران در یادداشت خود بر این شماره با اشاره به شهادت سردار رشید اسلام شهید قاسم سلیمانی وی را نمونه‌ای از نسل پرورش یافته در مکتب انقلاب اسلامی شمرده است که تربیت شدند تا به انسان فارغ از جنبه‌های دینی، مذهبی، نژادی و قومی خدمت کنند. وی در ادامه برخی ویژگی‌های شخصیت سردار شهید سلیمانی را بیان می‌کند که در گرامی‌داشت یادش مجموعه‌ای ادبی شامل ۹ قصیده و شعر در این شماره تقدیم خوانندگان مجله شده است.

 

منبع: مهر