۱۳۹۷/۰۲/۳۱
۴:۵۶ ب٫ظ

جزئيات تشكيل شوراي ملي انتقالي بحرين/ گزارش چهل صفحه ای در خصوص نقض حقوق بشر/ کوچکترین زندانی سیاسی جهان در بند آل خلیفه/ افشای همكاري خاندان آل خليفه با موساد براي سركوب شيعيان در بحرين/ لبریز شدن صبر مردم/

آخرین اخبار از هفتاد و سومین روز قیام مردم بحرین/چهارشنبه 7اردیبهشت

با ادامه مقاومت مردم مظلوم بحرین ، نقض گسترده حقوق بشر از سوی حاکمان این کشور هم ادامه دارد. جزئيات تشكيل شوراي ملي انتقالي بحرين، گزارش چهل صفحه ای در خصوص نقض حقوق بشر، کوچکترین زندانی سیاسی جهان در بند آل خلیفه، افشای همكاري خاندان آل خليفه با موساد براي سركوب شيعيان در بحرين و لبریز شدن صبر مردم از مهمترین خبرهای مربوط به هفتاد وسومین روز قیام مردم بحرین است

ــ جزئيات تشكيل شوراي ملي انتقالي بحرين

نماينده مجلس بحرين با تشريح جزئيات تشكيل شوراي ملي انتقالي بحرين ، هسته اصلي تشكيل دهنده اين شورا را جوانان و فعالان سياسي اين كشور اعلام كرد.

"سيد جميل كاظم " با بیان این مطلب که خبر تشكيل اين شورا در رسانه‌هاي محلي، منطقه‌اي و بين‌المللي منتشر شد در اين شورا نيروهاي سياسي نه چندان معروفي در آن حضور دارند. جمعيت وفاق اسلامي به عنوان يكي از گروه‌هاي سياسي مخالف رژيم آل‌خليفه در تشكيل شوراي انتقالي مشاركت نكرده‌ است. به علاوه اساسنامه اين شورا و برنامه‌ها، استراتژي‌ و اولويت‌هاي روند سياسي، راهكارهاي آن براي ما روشن نيست و ما همچون ساير گروه‌هاي سياسي كشور از وجود چنين شورايي مطلع شده‌ايم. بنابراين تا زماني كه برنامه‌ها و سياست‌هاي شوراي انتقالي براي ما روشن نشود ما نمي‌توانيم از اين شورا حمايت يا آن را رد كنيم.

ائتلاف جوانان 14 فوريه در بيانيه‌اي از تاسيس شوراي انتقالي براي نجات مردم بحرين خبر داد و تاكيد كرد: اين شورا به دنبال اقدامات خونبار و فرقه‌گري رژيم و پس از رايزني با طرف‌هاي انقلابي و چهره‌هاي معارض در داخل و خارج از بحرين و با كمك كارشناسان حقوق بين‌الملل تشكيل شده است.

اين نماينده مجلس بحرين تصريح كرد: فكر مي‌كنم شوراي انتقالي را گروهي از جوانان انقلابي و فعالان سياسي مقيم خارج كشور تاسيس كرده‌اند. اين شورا همچون شوراي انتقالي يا نجات ملي در ليبي و يمن است. البته جمعيت وفاق اسلامي بيانيه رسمي در خصوص تشكيل شوراي انتقال صادر نكرده است و اين به معناي مخالفت با اين شورا و فعاليت آن نيست. و اين جمعيت به خود اجازه نمي‌دهد كه از برنامه‌ها و فعاليت سياسي ديگران جلوگيري كند.

ــ گزارش چهل صفحه ای در خصوص نقض حقوق بشر در بحرين

به گزارش منابع مطلع يك موسسه حقوقي به نام "يوم الراعد " اخيرا يك گزارش 40 صفحه‌اي در رابطه با نقض حقوق بشر در بحرين منتشر كرده است. اين گزارش براساس مدارك موثقي است كه معارضين و شهروندان بحريني در اختيار اين موسسه حقوقي بين المللي قرار دادند.

بر اساس این گزارش مخالفان رژيم آل خليفه همچنین توانسته‌اند مدارك و اسناد 25 روش نقض حقوق بشر در بحرين را به سازمان‌ها و نهادهاي بين‌المللي مدافع حقوق بشر ارائه كنند. آنان همچنين توانسته‌اند وسائل ارتباط جمعي نسبت به وقوع نقض حقوق بشر در اين كشور متقاعد سازند تا در خصوص موارد نقض حقوق بشر در بحرين به افكار عمومي جهان اطلاع رسانی کرده و از اين طريق رژيم منامه تحت فشار قرار بگيرد.

ــ ادامه نقض خطرناک و بی سابقه حقوق بشر در بحرین

رئیس دفتر سیاسی کنگره عمومی یاری رسانی به مردم این کشور از ادامه نقض خطرناک و بی سابقه حقوق بشر در بحرین خبر داد.

"شیخ حسن التریکی" گفت : دهها نفر از زنان بحرین هم اکنون در زندان به سر می برند که این امر در میان کشورهای عربی و اسلامی بی سابقه است و این مسئله علاوه بر اینکه مغایر قوانین بین المللی است، مغایر عرف و موازین اسلامی و عربی است.

رئیس دفتر سیاسی کنگره عمومی برای یاری مردم بحرین افزود: در بحرین تخلفاتی در حال وقوع است که در نوع خود بی سابقه است. مجازات گروهی و تخریب منازل شهروندان بحرینی به بهانه تعقیب انقلابیون مواردی است که پیشتر فقط در فلسطین اشغالی و از سوی صهیونیستها رخ می داد.

التریکی افزود: رژیم حاکم بحرین اگر بخواهد از این شرایط خارج شود، ابتدا باید سرکوب ملت را متوقف و اشغالگران را از کشور خارج کند و پس از آن گفتگو و آشتی با مردم را آغاز کند

ــ کوچکترین زندانی سیاسی جهان در بند آل خلیفه

ماموران امنیتی رژیم آل خلیفه در حمله‌ای وحشیانه به منزل "ابراهیم المدهون"، فعال سیاسی بحرینی، در غیاب وی اقدام به دستگیری چهارفرزند و همسر ابراهیم المدهون و همچنین خواهر و چهار فرزندش نمودند. کوچکترین فرزند این مبارز بحرینی به نام " جهاد المدهون " که 5 سال بیشتر ندارد هم کنون در بازداشت این رژیم به سر می‌برد.

بازداشت این کودک 5 ساله به عنوان کوچکترین زندانی جهان در سکوت کامل سازمان ها و نهاد های بین المللی مدافع حقوق بشر! صورت گرفته است.

حال سوال این است که با تصویب قانون اعدام برای زندانیان حوادث اخیر بحرین تکلیف این کودک بی گناه چه خواهد شد ؟

ــ افشای همكاري خاندان آل خليفه با موساد براي سركوب شيعيان در بحرين.

افشاي اطلاعات به دست آمده از اسناد ويكي ليكس نشان داد كه حكومت آل خليفه در بحرين برنامه گسترده اي را با همكاري عوامل جاسوسي موساد براي سركوب شيعيان اين كشور تدارك ديده است.

اين اسناد همچنين ثابت كرد كه مقامات آل خليفه روابط محرمانه خود با مقامات رژيم صهيونيستي را از چند سال پيش آغاز كرده و مسئول هماهنگ كردن اين روابط سفير آمريكا در منامه بوده است. براساس همين روابط محرمانه و همكاري دو طرف بود كه رژيم آل خليفه از سال 2005 به كليه دستگاه هاي حكومتي خود دستور داد كه رژيم اسرائيل را دشمن به حساب نياورند و از پيشنهاد تشكيل دو دولت طرفداري كنند.

پادشاه بحرين همچنين به رسانه هاي داخلي اعلام كرد كه در مقالات و گزارش هاي خود به اسرائيل به عنوان دشمن نپردازند و از انتشار مقالات ضد صهيونيستي خودداري كنند.

پادشاه بحرين همچنين از آمريكا و اسرائيل دستور گرفته بود كه مبارزه همه جانبه اي را عليه شيعيان اين كشور آغاز كند و متقابلا از سني ها حمايت كند.

ــ لبریز شدن صبر مردم

به موازات اعمال فشار و سركوب هرچه بيشتر شيعيان در كشور در جريان خيزش مردمي اخير، انقلابيون بحريني به خاندان آل خليفه هشدار دادند كه صبر مردم لبريز شده و اگر به مطالبات آنها رسيدگي نشود خيابان هاي اين كشور را صحنه جنگ و درگيري خواهند كرد.

انقلابيون بحريني به رژيم آل خليفه هشدار دادند كه صبر مردم لبريز شده و هيچ تضميني وجود ندارد تا اعتراض هاي مردم براي تحقق مطالباتشان به صورت مسالمت آميز ادامه يابد.

«ابراهيم زين الدين» از فعالان سياسي بحريني در اين باره گفت، سياست هاي سركوبگرانه رژيم بحرين و حضور اشغالگران و مشاركت آنان در قتل عام مردم معترض موجب شده است كه بحران بحرين ادامه يابد و مسئوليت اين وضعيت متشنج و خطرناك آل خليفه و آل سعود هستند.

وي تاكيد كرد، مردم بحرين تا تحقق همه مطالباتشان خيابان ها را ترك نخواهند كرد و ادامه اين وضعيت به درگيري هاي شديد خياباني و جنگ داخلي منجر خواهد شد.

ــ گردهمايي هنرمندان در حمايت از مسلمانان بحرين

عصر ديروز گردهمايي بزرگ هنرمندان كشور در ابراز همدردي و حمايت از مردم مسلمان بحرين امروز با حضور هنرمنداني همچون اميرحسين فردي، علي معلم دامغاني، موسوي گرمارودي، احمدميرعلايي و محسن مؤمني شريف در تالار انديشه حوزه هنري برگزار شد.

 

زمان انتشار : 1390-01-01