۱۳۹۷/۰۲/۲۶
۷:۲۷ ب٫ظ

ادامه بازداشت مخالفان از سوی نظاميان بحريني و اشغالگران آل سعود / اخراج شش دانشجوي بحرینی از انگليس به جرم اعتراض / یورش نيروهاي رژيم آل خليفه و آل سعود به چند منطقه در بحرين /انتشار تصاويري از اقدام نيروهاي سعودي در تخريب مساجد/ توافق مقامات بحرینی با اراذل و اوباش/ نگرانی مسئو

آخرین خبرها از هفتاد و دومین روز قیام مردم بحرین/

پایداری و مقاومت مردم مظلوم و شجاع بحرین در برابر موج سرکوب خونین نظامیان رژیم آل خلیفه و اشغالگران آل سعود وارد هفتاد و دومین روزخود شده است.

ادامه بازداشت مخالفان از سوی نظاميان بحريني و اشغالگران آل سعود ، اخراج شش دانشجوي بحرینی از انگليس به جرم اعتراض ، یورش نيروهاي رژيم آل خليفه و آل سعود به چند منطقه در بحرين ، انتشار تصاويري از اقدام نيروهاي سعودي در تخريب مساجد ، توافق مقامات بحرینی با اراذل و اوباش ، نگرانی مسئولان رژیم بحرین از پیگردهای قانونی ، سرنوشت مبهم 38 زن بازداشت شده بحرینی ، روز همبستگی با زنان بحرینی و تشكر مردم بحرين از بن‌جدّو از مهمترین خبرهای مربوط هفتاد و دومین روز قیام خونین مردم بحرین است.

ــ ادامه بازداشت مخالفان از سوی نظاميان بحريني و اشغالگران آل سعود

نظامیان بحرینی با پشتیبانی ال سعود به بازداشت مخالفان و شرکت کنندگان در اعتراضات بحرین ادامه می دهند

نیروهای بحرینی و اشغالگران سعودی علاوه بر بازداشت "حیدر النعیمی" خبرنگار و وبلاگ نویسی بحرینی و همکار وی به خانه های بستگان شیخ علی محفوظ دبیر کل جمعیت عمل اسلامی بحرین یورش بردند و پس از آنکه نتوانستند شیخ محفوظ را پیدا کنند شماری از بستگان وی را بازداشت کردند .

همچنین نظامیان بحرینی مادر "شیخ ریاض الحنی" را در شهر حمد بازداشت کردند. پیش از این نیز دو تن از براداران شیخ ریاض بازداشت شده بود . نیروهای بحرینی به تعرض به رهگذران در نزدیکی مساجدی که تخریب کرده اند ادامه می دهند. نیروهای بحرینی در مقابل این مساجد موانع ایست بازرسی ایجاد کرده اند و نمی گذارند افراد به مساجد ویران شده نزدیک شوند .

ــ اخراج شش دانشجوي بحرینی از انگليس به جرم اعتراض

رژيم بحرين با ارسال نامه‌اي به دانشگاه‌هاي انگليسي خواستار اخراج شش دانشجوي بحريني حاضر در دانشگاه‌هاي اين كشور به علت اعتراض آنان به دولت آل خليفه شد.

دولت بحرين از دانشگاه‌هاي انگليسي خواست تا شش دانشجوي بحريني حاضر در اين دانشگاه‌ها را از ادامه تحصيل بازدارد.

وزارت علوم بحرين علت اين درخواست خود را شركت كردن اين دانشجويان در تظاهراتي در همبستگي با مردم كشور خود در لندن اعلام كرد و خواستار اخراج آنان از دانشگاه شد.

پايگاه خبري بي‌بي‌سي نيز با اعلام اين خبر تصريح كرد كه مقامات بحريني به اين شش دانشجو اخطار كرده‌اند كه هر چه سريعتر به كشور بازگردند در غير اين صورت موارد اختصاص يافته به آنان قطع خواهد شد.

در همين حال اين دانشجويان از اينكه خانواده‌هاي آنان در بحرين مورد تعرض نيروهاي دولت آل خليفه قرار بگيرند، بشدت ابراز نگراني كردند.

اين دانشجويان با اشاره به قانون اساسي بحرين و همچنين قوانين انگليس اعلام كردند كه اقدام آنان خلاف قانون نبوده است و قانون اساسي بحرين بر حق آزادي بيان تصريح مي‌كند.

اين دانشجويان افزودند: ما هيچ شرط يا شروطي مبني بر عدم مشاركت در چنين تظاهرات‌هايي را قبول نكرده و چيزي مبني بر اين، امضا نكرده بوديم.

ــ یورش نيروهاي رژيم آل خليفه و آل سعود به چند منطقه در بحرين

نیروهای رژیم آل خلیفه در بحرین با حمایت نیروهای اشغالگر سعودی به مناطق" بنی جمره" ، ستره " و "البلاد القدیم" در بحرین یورش بردند و دارایی های شهروندان را در این مناطق تخریب کردند .

نیروهای بحرینی و اشغالگران سعودی همچنین به خانه ها در این مناطق گاز اشک آور و بمبهای صوتی شلیک کردند تا نگذارند شهروندان به پشت بام بروند و تکبیر بگویند . همچنین نیروهای بحرینی مسجد الخضر را ویران و مساجدی را که ویران کرده اند را نیز به محاصره در آورده اند .

ــ انتشارتصاويري از اقدام نيروهاي سعودي در تخريب مساجد

رسانه ها تصاویری از اقدام نیروهای اشغالگر سعودی و نیروهای رژیم آل خلیفه در بحرین را که سرگرم تخریب مسجد در جزیره ستره هستند، پخش کردند.

مشارکت سعودی ها در این تصاویر در تخریب مسجد واضح و مشخص است . نیروهای سعودی سازوکارها و ماشین آلات مورد نیاز تخریب این مسجد را تدارک دیده اند و به هنگام ویرانسازی نیز امنیت اطراف مسجد را تامین کرده اند تا نیروهای سعودی و بحرینی بدون دغدغه خاطر این مسجد را ویران کنند . همچنین تصاویری از تخریب مسجد البریقی و یک مسجد در منطقه نویدات پخش شد .

این در حالی است که ژنرال "مطلق سالم الازیمع" فرمانده نیروهای اشغالگر سعودی در بحرین در مصاحبه ای که از تلویزیون بحرین پخش شده است، اتهامات وارده را به نیروهای سعودی در خصوص تخریب مساجد و مصلاها در بحرین تکذیب کرد . وی گفت این اتهامات صحت ندارد . الازیمع گفت :ما خودمان در سراسر جهان مسجد می سازیم.

ـ توافق مقامات بحرینی با اراذل و اوباش

مقامات بحرینی با اراذل و اوباش توافق کرده اند که هواداران نظام روی خودروهای خود چادر سفید بکشند تا خودروها از تعرض و حمله اوباش مورد حمایت نظام و نیروهای امنیتی در امان بماند. تصاویر به دست آمده نشان می دهد خودروها در مقابل افراد نزدیک به نظام در شماری از محله های بحرینی دیده می شود که با چادر سفید پوشانده شده است و نیروهای امنیتی و اوباش با دیدن خودروهایی که چادر سفیددارند از حمله به آنها خودرو می کنند.

ــ جنایات مدعیان خادمین حرمین در بحرین توجیه پذیر نیست

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: قدرتهای استکباری توسط کارگزارانشان مرتکب زشت‌ترین جنایات مانند آتش زدن قرآن و مساجد و حسینیه‌ها شده‌اند که انجام این کار‌ها توسط مدعیان خادم حرمین شریفین قابل توجیه نیست.

آیت الله محمد یزدی گفت: اهانت به قرآن و آتش زدن مساجد و حسینیه‌ها نقاط تاریک و سیاهی است که در بحرین توسط مدعیان خادم حرمین انجام می‌شود.

رئیس جامعه مدرسین حوزه تأکید کرد: نسل کشی و آدمکشی و تجاوز به دیگران که جای خود دارد پا را فرا‌تر گذاشته و به مقدسات اصلی اسلام همانند قرآن نیز اهانت می‌کنند که بحث ساده‌ای نیست.

ــ نگرانی مسئولان رژیم بحرین از پیگردهای قانونی

مدیر اجرایی ائتلاف بین المللی پیگرد جنایتکاران جنگی، با اشاره به ادامه تلاش ها برای شکایت قضایی از مسئولان بحرینی و سعودی، از لغو سفرهای اروپایی برخی مسئولان بحرینی از ترس پیگرد خبر داد.

دکتر" لؤی دیب " تاکید کرد: آنچه که در بحرین روی می دهد ، جنایت های ضد بشری است.

وی افزود: گروهی از وکلا در فرانسه درحال انجام فعالیت هایی برای شکایت از مسئولان بحرینی و سعودی به دادگاه بین المللی کیفری هستند

وی از سکوت جوامع عربی درقبال رویدادهای بحرین انتقاد کرد و رژیم سعودی را به تلاش برای به شکست کشاندن انقلاب های عربی متهم کرد.

وی افزود: گروهی 5 نفره از وکلا برای شکایت از رژیم های آل خلیفه و آل سعود به دادگاه بین المللی کیفری تلاش می کنند.

وی با اشاره به به لغو سفرهای برخی مسئولان بحرینی به اروپا از بیم پیگردهای قضایی، گفت: درحالیکه جامعه بین المللی کم و بیش موضوع بحرین را مورد توجه قرار داده است، کشورهای عربی دربرابر وضعیت این کشور سکوت کرده اند و برجنایت هایی که دراین کشور روی می دهد، سرپوش می گذارند.

ــ سرنوشت مبهم 38 زن بازداشت شده بحرینی

رژیم بحرین از آغاز حوادث اخیر در این کشور بیش از 80 زن را بازداشت کرده است، که هنوز 38 نفر از آنها در زندان بسر می برند.

بر اساس گزارش پایگاه خبری التوافق سن این بازداشت شدگان که برخی از آنها پزشک، پرستار، کارمند، معلم، دانشجو و خانه دار هستند، بین 20 تا 50 سال اعلام شده است.

این زنان در یورش نیروهای امنیتی به منازل، محل کار و یا در ایست های بازرسی نقاط مختلف بحرین بازداشت شده اند. برخی از آنها هم پس از احضار به اداره پلیس بازداشت شدند.

ــ روز همبستگی با زنان بحرینی

جمعیت ملی وفاق اسلامی بحرین پنجشنبه این هفته را روز همبستگی با زنان بازداشت شده بحرینی نامیده است.

بر اساس آمار اعلام شده توسط جمعیت الوفاق، هنوز 11 پزشک زن در بازداشت بسر می برند، که نخستین نفر آنها دکتر ندا ضیف بود که از زمان بازداشتش در 18 مارس گذشته، هنوز از سرنوشت او خبری در دست نیست.

سازمان "پزشکان برای حقوق بشر" در 22 آوریل با انتشار گزارشی، همه ادعاها و اتهامات سیاسی مطرح شده علیه پزشکان، پرستاران و امدادگران را رد کرد.

ــ تشكر مردم بحرين از «بن‌جدّو»

جوانان انقلابي بحرين در تقدير از استعفاي مدير شبكه الجزيره قطر در لبنان در اعتراض به دوگانگي سياست‌هاي اين شبكه عليه انقلاب بحرين، در شبكه اينترنتي فيس‌بوك از وي تقدير و تشكر كردند

جوانان انقلابي بحرين با ايجاد صفحه‌اي براي تشكر از بن جدو، اعلام كردند كه از استعفاي او در اعتراض به دوگانگي سياست‌هاي شبكه خبري الجزيره و موضع او در حمايت از انقلاب بحرين، تشكر مي‌كنند.

مدير شبكه تلويزيوني الجزيره قطر در لبنان 23 آوريل (3 ارديبهشت) با ارائه استعفاي كتبي خود به مديران اين شبكه به سياست دوگانه الجزيره در قبال انقلاب‌هاي مردمي منطقه و خروج اين شبكه از روند حرفه‌اي اعتراض كرد.

بن جدو اعلام كرد كه مهم‌ترين علت اين اقدام وي، اين است كه «الجزيره رؤياي كامل حرفه‌اي‌گري و واقع‏گرايي خود را از دست داد و اين روند در پست‌ترين حال خود قرار دارد زيرا الجزيره امروز به عنوان يك رسانه، به اتاق عملياتي با هدف تحريك تبديل شده است».

ــ بن جدّو: استعفايم را از الجزيره پس نمي‌گيرم

مدير دفتر شبكه خبري الجزيره قطر كه در اعتراض به سياست دوگانه اين شبكه در پوشش اخبار انقلاب‌هاي منطقه از جمله بحرين استعفا كرد، بر استعفای خود تاكيد كرد.

«غسان بن جدّو» خبرنگار مشهور و مدير شبكه تلويزيوني الجزيره قطر در بيروت، كه روز شنبه استعفاي خود را در اعتراض به گرايشات دوگانه خبري اين شبكه اعلام كرد، در پاسخ به سوال روزنامه كويتي القبس، بر استعفاي خود از مديريت دفتر شبكه الجزيره در بيروت تاكيد و تصريح كرد كه وي از اين تصميم بازنمي‌گردد.

وي از عدم بيان صريح علل استعفاي خود پوزش خواست و تاكيد كرد كه اكنون سرگرم حل و فصل كردن برخي امور خود با شبكه است و تمايلي ندارد بيش از اين درباره اقدام خود صحبت كند.

بن جدو در اين خصوص گفت: مايل نبودم خبر استعفايم منتشر شود ولي همكاران در روزنامه السفير لبنان با تشكر از من اين خبر را منتشر كردند و ترجيح مي‌دهم اكنون در اين خصوص صحبت نكنم.

در همين خصوص اعلام شد كه شبكه خبري الجزيره هنوز استعفاي وي را كه در اين شبكه نوعي آشفتگي به وجود آورده، نپذيرفته است.

بنا بر اين گزارش، بند جدو معتقد است كه الجزيره از روند حرفه‌اي و واقعگرايانه خود در خصوص پوشش تحولات منطقه از جمله انقلاب بحرين دور شده و در پست‌ترين حالت حرفه‌اي خود قرار گرفته است.

 

زمان انتشار : 1390-01-01