۱۳۹۹/۰۳/۲۵
۸:۱۹ ق٫ظ

وزارت اوقاف قطر دوره آنلاین تابستانی آموزش قرآن به شهروندان و خارجی‌های مقیم این کشور را از امروز آغاز می‌کند.

آغاز دوره‌های آنلاین آموزش تابستانه قرآن در قطر

به گزارش الأمه:

به نقل از پنینسیولا قطر، وزارت اوقاف و امور اسلامی قطر برای جلوگیری از شیوع بیماری کرونا، دوره تابستانی آموزش قرآن خود را آنلاین برگزار می‌کند.

این دوره از سوی بخش دعوت و ارشاد دینی این وزارتخانه از طریق بستر آموزشی آنلاین برگزار خواهد شد. ثبت‌نام این دوره از هفته گذشته آغاز شده و تا رسیدن تعداد داوطلبان به حد نصاب ادامه خواهد یافت. این دوره از امروز، ۲۴ خرداد (۱۳ ژوئن) آغاز می‌شود و تا ۸ مرداد (۲۹ ژوئیه) ادامه خواهد یافت.

برنامه‌های این دوره شامل روخوانی بعضی از سوره‌ها، تلاوت، حفظ بخش‌هایی از قرآن کریم براساس سطح داوطلبان و یادگیری اصول تلاوت قرآن کریم خواهد بود. با توجه به مدت و شرایط شرکت در دوره، برنامه‌های این دوره فقط برای داوطلبان مرد است. داوطلبان از طریق اپلیکیشن Microsoft-Teams به صورت آنلاین در این دوره‌ها حضور پیدا می‌کنند.

وزارت اوقاف و امور اسلامی قطر امسال برنامه‌های مذهبی متعددی را به صورت آنلاین در وب‌سایت رسمی و حساب‌های اجتماعی خود در ماه مبارک رمضان برگزار کرد. از جمله این برنامه‌ها، برنامه‌ای با عنوان «وَآمَنَهُمْ مِنْ خَوْفٍ» بود که با حضور جمعی از علمای اسلامی قطر و خارج از این کشور در مورد مباحث اسلامی بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

مباحث این برنامه شامل صدور فتوا در هنگام شیوع کرونا، مسلمانان و همزیستی، بیت‌المقدس و فلسطین و اسلام در کشورهای منطقه صحرای آفریقا بود. همچنین در این برنامه سخنرانی‌هایی در مورد موضوعات مختلف مذهبی ارائه شد.

 

منبع: ایکنا