۱۳۹۷/۱۱/۰۷
۳:۲۷ ب٫ظ

اداره کل تفریحات و سرگرمی‌های سعودی، به عنوان بخشی از استراتژی جدید خود و با همکاری بخش‌ها، مجوز اجرای موسیقی، خوانندگی، استندآپ کمدی و تردستی در کافی شاپ‌ها و رستوران‌ها را صادر کرد.

اجرای موسیقی در رستوران‌های سعودی برای رونق‌بخشی و اشتغالزایی

به گزارش الأمه:

این اقدام در راستای هماهنگی در اعطای مجوز اجراهای زنده در کافی‌شاپ‌ها و رستوران‌های سعودی و بهبود عملکرد اماکن خدماتی و تفریحی و ارائه خدمات تفریحی برای شهروندان و در چارچوب «برنامه بهبود کیفیت زندگی ۲۰۲۰» است.
سعود ابو الجدایل در گفتگو با «الشرق الاوسط» گفت: «حضور گروه‌های موسیقی در رستوران‌ها در صورتی که با آداب و رسوم و اخلاق منافاتی نداشته باشد، به رستوران‌هایی که بسیاری از آنها در شرف ورشکستگی و تعطیلی کار خود بودند، رونق می‌بخشد. این امر منبع درآمدی برای بسیاری از جوانان سعودی خواهد بود که در زمینه خوانندگی و موسیقی استعداد دارند».
ابو الجدایل که یک رستوران را اداره می‌کند، افزود: «اجرای موسیقی در کافی‌شاپ‌ها و رستوران‌های سعودی این امکان را برای خانواده‌های سعودی فراهم می‌کند که به جای مسافرت به خارج از کشور، بتوانند لحظات خوش و سرگرم‌کننده‌ای را در کشور خود و بدون صرف هزینه‌های بالا سپری کنند. امکانات تفریحی موجود در کشور اکنون توانسته بسیاری از هموطنانی که به سفر به خارج از کشور عادت کرده بودند را به خود جذب کرده و گردشگری کشور را فعال کند».
ابو الجدایل همچنین اشاره کرد: «صدور مجوز اجرای کنسرت موسیقی در رستوران‌های جده، فرصت‌های شغلی فراوانی را برای مردم سعودی فراهم می‌کند، این اقدام سود مالی فراوان را برای تاجران و شهروندان جویای کار فراهم ساخته و همچنین این امکان را برای مشتریانی که به دنبال تفریح و سرگرمی هستند فراهم می‌کند تا با قیمت‌های مناسبی به هدف خود برسند که همه این امور به اقتصاد کشور کمک می‌کند».

 

منبع: شرق الاوسط