۱۳۹۷/۰۳/۰۱
۵:۲۷ ب٫ظ

نماينده سابق پارلمان يمن و مخالف رژيم صنعا با تاكيد بر اينكه " طرح‌هايي كه تامين‌كننده خواسته‌هاي مردم نباشد، مردود است "، گفت: احزابي كه با رژيم صنعا وارد مذاكره شده‌اند، نمايندگان واقعي ملت يمن نيستند.

احزاب مذاکره کننده با رژیم صنعا نماینده ملت یمن نیستند

يحيي الحوثي " در گفت‌وگو با خبرنگار بين‌الملل خبرگزاري فارس در ارتباط با مخالفت "علي عبدالله صالح "با كناره‌گيري از قدرت گفت: او مانند ساير ديكتاتورها مي‌خواهد تا پايان عمرش در رأس هرم قدرت باقي بماند و آن را براي فرزندانش به ارث بگذارد. علي عبدالله صالح جنايت‌هاي زيادي عليه ملت يمن مرتكب شده ‌است و از اين واهمه دارد كه چنانچه از قدرت كناره‌گيري كند به پاي ميز محاكمه كشانده شود. طبيعي است كه محاكمه علي عبدالله صالح به نفع او نخواهد بود.

*احزاب "ديدار مشترك " نماينده انقلاب يمن نيست

اين نماينده سابق پارلمان يمن در رابطه با موافقت گروه‌هاي مخالف رژيم صنعا با بركناري علي عبدالله صالح و عدم محاكمه او و خانواده‌اش گفت:‌ همه بايد بدانند گروه‌هايي كه به نام مخالفان از طرف مردم انقلابي يمن وارد مذاكره با رژيم صنعا شده‌اند، نماينده انقلاب نيستند. انقلاب ملت يمن يك چيز است و گروه‌هاي معارض عضو كميته ديدار مشترك چيز ديگر. تعهدي كه كميته ديدار مشترك داده و رژيم صنعا با آن موافقت كرده‌است مردم انقلابي يمن ضرورتي احساس نمي‌كنند كه بدان پايبند باشند. در حقيقت اين طرح‌هايي كه براي پايان دادن به بحران‌هاي سياسي ارائه مي‌شود، چندان اهميتي ندارد. چرا كه بيشتر آنها به خواسته‌هاي انقلابيون پاسخ مثبتي نمي‌دهد.

*سرنگوني رژيم صنعا نزديك است

اين فعال سياسي درباره سرنگوني رژيم صنعا گفت: ملت يمن اصرار دارند رژيم علي عبدالله صالح سرنگون شود. به همين دليل مردم به خيابان‌ها ريخته‌اند و به تظاهرات خود تا سرنگوني رژيم صنعا ادامه مي‌دهند و به نظر مي‌رسد كه اين رژيم به زودي و شايد هم در همين ماه سرنگون شود.

*انقلابيون دولت انتقالي را تشكيل مي‌دهند

وي در پاسخ به اين سؤال كه دولت انتقالي آينده متشكل از انقلابيون خواهد بود يا عناصر وابسته به حزب حاكم گفت: همانطوري كه گفتم هدف انقلاب سرنگوني رژيم صنعا است. بنابراين انقلابيون يمن دولت آينده را تشكيل خواهند داد. البته افرادي از حزب حاكم كه به فساد متهم نباشند مي‌توانند در دولت آينده حضور داشته باشند.

*سرنوشت انقلاب يمن همانند انقلاب مصر است

نماينده سابق پارلمان يمن سرنوشت انقلاب اين كشور را همانند انقلاب مصر دانست و گفت: وجود ارتش آگاه و هوشمند در انقلاب مصر يك عامل مثبت و بسيار مهمي در انقلاب مصر به شمار مي‌رود اما در يمن ارتش به دو بخش تقسيم شده يعني بخشي با انقلاب و بخش ديگر با رژيم صنعا همراه است.

*دولت مدني زمام امور را بدست مي‌گيرد

وي در پايان درباره ساختار سياسي آينده يمن گفت: اراده مردم بر كشور حاكم خواهد شد و يك دولت مدني زمام امور را بدست خواهد گرفت و ارتش به يك نهاد حامي مردم تبديل خواهد شد.

 

زمان انتشار : 1390-01-01