۱۳۹۷/۰۲/۰۸
۶:۰۹ ق٫ظ

«طابا.. کمب دیوید.. دیوار حائل، درگیری دیپلواسی از شورای امنیت تا دادگاه بین‌المللی» عنوان کتاب نبیل العربی است که نویسنده در آن به موضوع گفتگوهای اسرائیل و مصر پیرامون طابا می‌پردازد. درپی این گفتگوها طابا به مصر بازگردانده شد. نبیل العربی در این گفتگوها شخصا حاضر بود و ریاست گ

از سقوط فرهنگی‌های رژیم سابق مصر تا انتشار خاطرات نبیل العربی

به گزارش سایت الیوم السابع، خانه شعر عربی واقع در قاهره روز یک‌شنبه برابر با شانزدهم اکتبر به مناسبت سالگرد درگذشت احمد شوقی شاعر مصری شب‌شعری برپا خواهد کرد. این مراسم که به مناسبت 79مین سالگرد درگذشت احمد شوقی برگزار می‌شود شاهد حضور شاعران بزرگی چون احمد عبدالمعطی حجازی، محمد ابراهیم ابو سنه و محمد محمد الشهاوی خواهد بود.         

 17 اکتبر روز جهانی مبارزه با فقر است در همین راستا، ساقیه عبدالمنعم الصاوی، به مناسبت روز جهانی مبارزه با فقر در روز دوشنبه 17 اکتبر مراسمی را در تالار حکمت مصر برگزار خواهد کرد.

ساقیه عبدالمنعم یک مرکز فرهنگی بزرگ است که بدون در نظر گرفتن تفاوت‌های طبقاتی به ارزش انسان احترام می‌گذارد و نسبت به هنرمندان نیز با همین دید برابر نگاه می‌کند و با آنان ارتباط برقرار می‌کند.

 و خبری از وجود اختلاف شدید در حزب تمدن مصر. الیوم السابع نوشت که محمد یوسف از اعضا و پایه‌گذاران حزب تمدن درمورد اوضاع آشفته حزب مذکور سخن گفته است و اعلام کرده که 400 نفر از اعضای این حزب عضویت خود را ملغی کرده‌اند. یوسف همچنین گفت که این حزب دچار اختلاف و چنددستگی شده است.

این حزب توسط دکتر محمد الصاوی وزیر فرهنگ سابق مصر تاسیس شده بود.

 کتابخانه اکمل اسکندریه یک‌شنبه آینده نشستی را برای بحث و گفتگو درمورد کتاب «تاریخ به شکل دیگر» اختصاص داده است. این کتاب از ولید فکری است و مولف مجموعه‌ای از مقالات خود را در آن آورده است و سعی دارد از طریق آن صفحاتی از تاریخ را با نگاه یک جوان محقق و دوستدار حقیقت بازخوانی کند.

و در نهایت سخن از اسرار پشت پرده گفتگوهای مصر با اسرائیل برای باز پس گیری طابا.

«طابا.. کمب دیوید.. دیوار حائل، درگیری دیپلواسی از شورای امنیت تا دادگاه بین‌المللی» عنوان کتاب نبیل العربی است که نویسنده در آن به موضوع گفتگوهای اسرائیل و مصر پیرامون طابا می‌پردازد. درپی این گفتگوها طابا به مصر بازگردانده شد. نبیل العربی در این گفتگوها شخصا حاضر بود و ریاست گروه مصری را برعهده داشت. طابا یکی از شهرهای مصر است که از لحاظ استراژیکی و گردشگری بسیار بااهمیت است.

این کتاب همچنین به ریشه‌های درگیری میان اسرائیل و عرب‌ها از سال 67 میلادی می‌پردازد و او به عنوان یک منبع آگاه درمورد این درگیری‌ها سخن می‌گوید.  

زمان انتشار : 1391-02-17