۱۳۹۷/۰۱/۲۵
۵:۱۹ ب٫ظ

بارئیل در ادامه آورده است: اسرائیل خودش را برای برقراری رابطه با جنوب سودان آماده کرده بطوری که تل آویو عملا صدها نفر را به این منطقه اعزام کرده است. ارزیابیها نشان می دهد که جنوب سودان عملا به دولتی نزدیک با تل آویو تبدیل خواهد شد زیرا که "برنافا مریئل بنجیمان" وزیر اطلاع رسانی

اسرائیل درپی محکم کردن جای پای خود در جنوب سودان است

یک نویسنده و کارشناس مسائل سیاسی رژیم صهیونیستی از تلاش های این رژیم برای محکم کردن جای پای خود در جنوب سوادن خبر داد.

 "تسفی بارئیل" نویسنده و مفسر مسائل عربی در روزنامه عبری زبان هاآرتص می نویسد: اسرائیل با اعزام صدها کارشناس به جنوب سودان به دنبال گشایش سفارت خانه اش در این منطقه و همکاری گسترده با دولت آینده درجنوب سودان است .

وی افزود: شکی نیست که جنوب سودان که در رفراندم 19 ژانویه از این کشور جدا شد، به یکی از دولت های دوست و نزدیک به اسرائیل تبدیل خواهد شد. ناظران سیاسی این امر را نشانه جدید حمایت تل آویو از جدایی جنوب سودان از این کشور و عمیق شدن شکاف بین ساکنان شمالی و جنوبی سودان می دانند و عقیده دارند که جنوب سودان به پایگاهی نظامی برای اسرائیل تبدیل خواهد شد و این نشان می دهد که تل آویو می خواهد سناریوی خویش را در منطقه مورد منازعه دارفور تکرار کند.

بارئیل در ادامه آورده است: اسرائیل خودش را برای برقراری رابطه با جنوب سودان آماده کرده بطوری که تل آویو عملا صدها نفر را به این منطقه اعزام کرده است. ارزیابیها نشان می دهد که جنوب سودان عملا به دولتی نزدیک با تل آویو تبدیل خواهد شد زیرا که "برنافا مریئل بنجیمان" وزیر اطلاع رسانی دولت جنوب هم گفته چرا باید رابطه دیپلماتیک بین جنوب سودان مستقل با اسرائیل برقرار نشود.

این نویسنده اسرائیلی ادامه داد: تل آویو حتی قبل از شکل گیری دولت درجنوب سودان، آن را به برسمیت شناخته است و صدها مهاجر سودانی در سرزمین های اشغالی را به فرودگاه جوبا فرستاده که این امربا انتقاد رسانه های گروهی عربی مواجه شد.

وی همچنین در این مقاله درباره مسائل کشورهای افریقایی گفت: پیشینه روابط اسرائیل با جنوب سودان به کمی قبل از وقوع جنگ صهیونیستها با عربها در سال 1967 برمی گردد، زمانی که "جوزف لاگو" یکی از رهبران اولین جنبش شورشی جنوب سودان قول داد درجنگ تل آویو با قاهره برای جلوگیری از باقی ماندن ارتش سودان در برابر ارتش مصر به اسرائیل کمک کند.