۱۳۹۷/۰۱/۲۷
۱۱:۲۶ ق٫ظ

وي كه از ابتداي شروع تظاهرات مردمي بحرين و سركوبگري‌هاي آل خليفه و آل سعود و همچنين اهانت به مساجد و قرآن كريم در اين كشور هيچ واكنشي نشان نداده است در بيانيه‌اي گفت: آمريكا استفاده از زور توسط دولت سوريه عليه تظاهرات كنندگان را با شديدترين لحن ممكن محكوم مي‌كند. اين استفاده ظال

اظهارات مداخله‌جویانه اوباما علیه سوریه

رئيس جمهوري آ‌مريكا بدون آنكه از آغاز اعتراضات مردمي بحرين به سركوبگري رژيم آل خليفه واكنشي نشان دهد، آنچه را كه وي استفاده از خشونت عليه متعرضان در دمشق ناميد، محكوم كرد.

"باراك اوباما " استفاده از خشونت در سوريه را محكوم كرد و باز هم بدون ارائه هيچگونه دليل و مدركي دمشق را به دريافت كمك از ايران در خصوص برخورد با ناآرامي‌هاي اخير متهم كرد.

وي كه از ابتداي شروع تظاهرات مردمي بحرين و سركوبگري‌هاي آل خليفه و آل سعود و همچنين اهانت به مساجد و قرآن كريم در اين كشور هيچ واكنشي نشان نداده است در بيانيه‌اي گفت: آمريكا استفاده از زور توسط دولت سوريه عليه تظاهرات كنندگان را با شديدترين لحن ممكن محكوم مي‌كند. اين استفاده ظالمانه از خشونت براي آرام كردن تظاهرات‌ها بايد همين حالا پايان يابد.

اوباما افزود: ما از بشار اسد مي‌خواهيم كه اكنون رويه خود را پايان دهد و به خواسته‌هاي مردمش توجه كند.

در حاليكه آمريكا با حمايت از رژيم‌هاي مستبد منطقه يكي از ناقضان اصلي حقوق بشر محسوب مي‌شود، اوباما سوريه را ناقض حقوق بشر خواند.

وي با متهم كردن سوريه به دريافت كمك از ايران در سركوب شهروندان سوري افزود: اسد به جاي گوش فرا دادن به مردم خود بيگانگان را مقصر مي‌داند و در عين حال به دنبال كمك ايران در سركوب شهروندان است.

خبرگزاري رسمي سوريه "سانا " از كشته شدن 10 نيروي امنيتي در تظاهرات‌هاي ديروز و زخمي شدن 31 نفر بر اثر آشوب‌هاي جمعه خبر داد.

 

زمان انتشار : 1390-02-03