۱۳۹۸/۰۱/۲۴
۳:۴۴ ب٫ظ

حجت الاسلام و المسلمین شیخ عبد المهدی کربلایی گفت: از نعمت های خداوند در عصر حاضر همین وسایلی است که با سرعت و گستره انتشار برای معرفی علوم و معارف انسانی مختلف در خدمت فرد و جامعه قرار دارد.

امام جمعه کربلا خواستار قانونمند شدن استفاده از شبکه های اجتماعی شد

به گزارش الأمه:

حجت الاسلام و المسلمین شیخ عبد المهدی کربلایی نماینده حضرت آیت الله سیستانی در خطبه نماز جمعه کربلا که در حرم امام حسین (علیه السلام) ایراد شد، گفت: از نعمت های خداوند در عصر حاضر همین وسایلی است که با سرعت و گستره انتشار برای معرفی علوم و معارف انسانی مختلف در خدمت فرد و جامعه قرار دارد و به گونه ای شده که این ابزارها بر امکانات قدیم غلبه پیدا کرده است.

وی افزود: اگر این نعمت در چارچوب ضوابط و معیار های دینی و اخلاقی نباشد، به سرعت تبدیل به بلا و مایه بد بختی می شود، لذا باید ضوابط مشخصی برای آن تعیین شود تا امنیت اخلاقی، فرهنگی و اجتماعی برقرار شود.

شیخ کربلایی تصریح کرد: یکی از این معیار های اندیشیدن به عاقبت آن چیزی است که می خواهیم از طریق این ابزار ها به سرعت انتشار دهیم، لذا قبل از انتشار باید از خودمان بپرسیم که این عکس یا مقاله یا اندیشه یا کلیپ حق است یا باطل، علم است یا جهل، آیا در آن هدایت است یا گمراهی، آیا راست است یا دروغ، آیا در آن به قشر یا جامعه یا عشیره یا قومیت یا گروه خاصی اهانت می شود یا خیر؟

نماینده آیت الله سیستانی اشاره کرد: انتشار محتوای الکترونیکی ماننده گلوله یا بمبی است که هدف آن تعیین نشده است، لذا ممکن است دوست، برادر، عشیره یا خانواده ای را نابود کند و شاید امتی را بکشد.

 

منبع: حوزه نیوز