۱۳۹۸/۰۲/۲۵
۱۰:۵۱ ق٫ظ

جمعيت قرآن كريم در لبنان كتاب«رمضان با قرآن» حجت الاسلام و المسلمين محسن قرائتی را با عنوان« شهر رمضان مع القرآن الكريم» ترجمه و در 224 صفحه در بيروت منتشر كرده است. اين كتاب كه بر اساس تفسير نور اين استاد تنظيم شده است.

انتشار ترجمه عربى «رمضان با قرآن» در لبنان.

به گزارش الأمه:

ابتدا به بركات ماه مبارك رمضان اشاره نموده و سپس به امتيازات قرآن كريم و تدبر در‌ آن و برخی واجبات و مستحبات در اين ماه و نيز واجبات دينی يك مسلمان بر اساس آيات قرآنی و روايات اهل بيت عليهم السلام می پردازد.

جمعيت قرآن كريم در لبنان در سال 1408 هـ.ق با هدف ترويج فرهنگ قرآنی و آشنايی نسل جوان با قرآن كريم و فنون آن تأسيس گرديد. از وظايف اين جمعيت مي توان به آموزش قرآن كريم در مساجد، حسينيه ها، حوزه های علميه و جمعيت های مردمی اشاره نمود. همچنين اين جمعيت تلاش می كند تا در مدارس به نشر علوم و فرهنگ قرآنی بپردازد و در تأسيس مراكز قرآنی سهيم باشد. اين جمعيت ضمن تربيت استاد در رشته های مختلف علوم قرآنی،با ديگر مراكز قرآنی لبنان همكاری داشته و اقدام به انتشار كتاب های مرتبط با قرآن كريم و علوم آن می كند و تاكنون بعضی از كتاب ها را در حوزه علوم قرآنی از فارسی به عربی ترجمه و منتشر كرده است.

 

منبع: رایزنی فرهنگی ایران بیروت