۱۳۹۷/۰۳/۰۵
۹:۰۴ ب٫ظ

در دوره رياست جمهوري بوش پسر، رايس وزير امور خارجه آمريكا 38 بار به سرزمین های اشغالی سفر كرد و نخست وزيران رژيم صهيونيستي در دوره 8 ساله بوش 53 سفر به آمريكا داشته و با رئيس جمهور، وزير امورخارجه و وزير دفاع این کشور ديدار كرده اند...

انتشار توصیه صدام، آمار دیدارهای سران عرب را رو کرد

در پي انتشار توصيه هاي ديكتاتور معدوم عراق به ملك عبداله پادشاه سعودي درباره بي وفايي آمريكا به دوستان خود، برخي پایگاه هاي خبري تعداد ديدارهاي مقامات عرب با روساي جمهوري و مقامات ارشد آمريكا را منتشر كردند.

 در اين جدول مقامات سعودی بيشترين ديدار و پس از آن حسنی مبارك رتبه دوم و پادشاه اردن ـ عبدالله و پدرش ـ نيز مقام سوم را از آن خود كرده اند.

نكته جالب اين خبر عدم اشاره به ديدارهاي مقامات صهيونيست با همتايان آمريكايي است.

آمار منتشره مربوط به 10 سال گذشته است که در زیر می آید:

ـــ ملك عبدالله سعودی با 2 رئيس جمهور آمریکا ـ بوش پسر و اوباما ـ مجموعا 11 بار ديدار كرده، 8 بار وزير امور خارجه آمريكا ـ کاندولیزا رايس و هيلاري کلینتون ـ را به حضور پذيرفته و 4 بار نیز وزير دفاع آمريكا را ملاقات کرده است!

ـــ حسنی مبارك 10 بار با رئيس جمهور آمريكا ديدار كرده و هر بار با وزير امور خارجه و 8 بار با وزير دفاع آمريكا ملاقات داشته است. همچنین وی 2 بار ميزبان رئيس جمهور آمريكا ـ بوش و اوباما ـ بوده و 17 بار وزير امور خارجه آمريكا ـ رايس و هيلاري ـ را در قاهره ملاقات كرده است.

ـــ عبداله پادشاه اردن نیز بيشترين ملاقات را با وزراي امور خارجه آمريكا داشته به طوري كه 25 ديدار با هيلاري و رايس داشته و با رئيس جمهور آمريكا نيز 3 بار ملاقات كرده و بيشترين ديدارها را در امان با وابسته هاي نظامي آمريكا داشته است.

لازم به ذكر است در دوره رياست جمهوري بوش پسر، رايس وزير امور خارجه آمريكا 38 بار به سرزمین های اشغالی سفر كرد و نخست وزيران رژيم صهيونيستي در دوره 8 ساله بوش 53 سفر به آمريكا داشته و با رئيس جمهور، وزير امورخارجه و وزير دفاع این کشور ديدار كرده اند.

 

زمان انتشار : 1390-01-01