۱۳۹۷/۰۳/۰۵
۶:۲۱ ب٫ظ

روزنامه گاردين اعلام كرد نيروهاي بنگلادشي از نيروهاي نگليسي آموزش‌هاي ترور و شكنجه را فرا مي‌گيرند.

انگلیس نیروهای شکنجه و ترور بنگلادش را آموزش می‌دهد

به نقل از روزنامه انگليسي گاردين، سازمان ديده بان حقوق بشر خواستار انحلال "گردان اقدام سريع " (RAB) بنگلادش و قطع حمايت‌هاي آمريكا و انگليس از اين واحد از نيروهاي بنگلادشي شد.

يك گزارش حقوق بشري گزارش مي‌دهد كه دولت بنگلادش به نيروي يك نيروي شبه نظامي آموزش ديده توسط انگليس گزارش اجازه داده است در دو سال گذشته مردم را به طور مخفيانه دستگير، شكنجه و به قتل برسانند.

البته سايت ويكي‌ليكس سال گذشته به نقل از تلگراف‌هاي سفارت آمريكا در داكا اعلام كرد: دولت انگليس يك نيروي شبه نظامي بنگلادشي را كه از سوي سازمان‌هاي حقوق بشري به عنوان "جوخه مرگ دولت " مورد انتقاد قرار گرفته بود، آموزش داده است.

بر همين اساس يك مقام مطبوعاتي كميسيون عالي انگليس روز بعد در داكا پايتخت بنگلادش اقدام فوق را كمك به حقوق بشر توصيف كرد و به خبرگزاري فرانسه گفته بود: ما تاييد مي‌كنيم كه ... انگليس گستره‌اي از كمك حقوق بشري در بنگلادش را فراهم كرده است. كمك ضدتروريستي ما كاملا مطابق با قوانين و ارزش‌هاست.

روش‌هاي شكنجه‌اي كه در گزارش حقوق بشر آمده است شامل سوزاندن با آهن گداخته و كتك زدن به چنان شدتي است كه پاهاي قرباني خرد شود و هيچ وقت به شكل عادي آن باز نگردد.

بر اساس اين گزارش، پليس انگليس از سال 2007 به جوخه‌هاي ترور بنگلادش كمك كرده است و در همان زمان آژانس‌هاي اطلاعاتي انگليس به دنبال شروع همكاري ضدتروريسم با گردان اقدام سريع بنگلادش بود.

 

 

زمان انتشار : 1390-01-05