۱۳۹۷/۰۲/۳۱
۵:۳۹ ب٫ظ

جمعیت منبر ملی اسلامی، از احزاب حکومتی بحرین، در بیانیه مضحک و مسخره‏ای، علیه ایران و سوریه بیانیه داد و سرکوب اعتراضات مردمی در این دو کشور را محکوم کرد!

اهانت حزب بحرینی به مقامات ایرانی

در حالی که بیشتر سازمان‏های بین‏المللی مدافع حقوق بشر نسبت به سرکوب اعتراضات مسالمت‏آمیز و مردمی بحرینی‏ها از سوی رژیم آل‏خلیفه به شدت اعتراض کرده‏اند، جمعیت منبر ملی اسلامی بحرین از احزاب وابسته به رژیم در بیانیه‏ای سرکوب اعتراضات مردمی از سوی نیروهای امنیتی در اهواز را محکوم کرده است

در این بیانیه آمده است: «رژیم سرکوب‏گر و خون‏ریز(!) ایران که این روزها مدام در امور داخلی بحرین دخالت کرده و به بهانه حمایت از مردم، پیوسته به سم‏پاشی افکار عمومی مردم منطقه و جهان از طریق رسانه‏های گمراه‏کننده خود می‏پردازد، اینک به ظلم و تجاوز در اهواز و خوزستان پرداخته و ضمن اشغال اراضی عرب‏های این منطقه، اعتراضات آنها را نیز سرکوب می‏کند!»

جالب‏تر اینکه در بیانیه حزب فوق، ایالات متحده آمریکا را نیز همراه ایران در سرکوب اعراب اهواز معرفی و ایران را متهم به نقض قوانین بین‏المللی و حقوق بشر کرده است! مسأله‏ای که همه دنیا نسبت به دروغ بودن آن اطمینان دارند. این در حالی است که بحرین از استراتژیک‏ترین دوستان آمریکاست و پایگاه پنجم نیروی دریایی آمریکا ـ از مهمترین پایگاه‏های نیروی دریایی ارتش ایالات متحده ـ در اطراف منامه و در حاشیه خلیج فارس قرار دارد و این روزها رابرت گیتس ـ وزیر دفاع آمریکا ـ پیوسته با پرواز واشنگتن ـ منامه خود را به "حمد آل‏خلیفه" می‏رساند تا بتواند راهی برای سرکوب قیام مردمی بحرینی‏ها بیابد.

خنده‏دارتر از همه اینکه این جمعیت غیر از آنکه ایران را متهم به داشتن توافق مخفیانه با آمریکا و رژیم صهیونیستی کرده، اعلام کرده است نیروهای امنیتی ایران با هجوم به خانه‏های اعراب خوزستان، زنان و دختران عرب را بازداشت می‏کنند! جرائمی که خود رژیم آل‏خلیفه به آنها دست می‏یازد تا بتواند چند صباحی بیشتر بر مردم مظلوم بحرین حکومت کند. چندی پیش شیخ نعیم قاسم از رهبران قیام مردم بحرین در سخنانی با ابراز نگرانی از هجوم وحشیانه نیروهای امنیتی بحرین به منازل معترضان و بازداشت زنان و دختران بحرینی، این رفتار رژیم را غیرقابل قبول برای ساکنان حاشیه خلیج فارس دانست؛ مردمی که زندانی بودن و بازداشت زنان را در فرهنگ و عرف خود برابر با تعدی به نوامیسشان برمی‏شمرند.

در بیانیه جمعیت منبر ملی اسلامی بحرین همچنین از دولت دوست و برادر سوریه خواسته شده تا از رفتار وحشیانه با تظاهرکنندگان دست بردارد! درحالی که تظاهرات و فتنه‏های جاری در سوریه با پشتیبانی رژیم آل‏سعود و حمایت صهیونیست‏ها تنظیم و کنترل می‏شود. این حزب حکومت‏ساخته، کشتار وسیع مخالفان سوری(!) را با همکاری ایران و حزب‏الله دانسته و از دولت خواسته است تا با تظاهرات مسالمت‏آمیز مردم رفتار متعادل‎تری داشته باشد!

جای این پرسش باقی است که آیا رهبران این حزب تا به حال با دیدن کشتار و شکنجه مخالفان رژیم و هم‏وطنانشان در بحرین، به فکر صدور بیانیه‏ای خطاب به آل‏خلیفه افتاده‏اند یا خیر؟

جمعیت مبر ملی اسلامی که به قولی نماینده اخوان المسلمین در بحرین است، از احزاب نزدیک به رژیم آل‏خلیفه است که تعدادی از اعضای شورای مرکزی‏اش نیز به صورت انتصابی از سوی پادشاه بحرین، در پارلمان حضور دارند.

 

زمان انتشار : 1390-01-01