۱۳۹۷/۰۲/۰۵
۱۰:۴۲ ب٫ظ

نویسنده الجزائری این کتاب به شکل صریحی وضع سیاسی و اجتماعی کشور خود را نقد می‌کند و به اوضاع آشفته و نامناسب در زمینه سیاست و اجتماع اعتراض می‌کند.

اهدای جایزه صلح به یک نویسنده الجزائری

یک نویسنده الجزائری موفق شد جایزه صلح  کتاب‌فروشان آلمان را از آن خود کند.

اهدای جوایز بین‌المللی همیشه در معرض انحراف از مسیر اصلی خود قرار داشته است و این احتمال همیشه وجود داشته که جوایز جهانی به خاطر اغراض و سیاست‌های قدرتمندان و مغرضان به ناحق اهدا شود و یا اینکه جایزه به شخصی اهداء گردد که با اهداف خاصی هم‌سو باشد. اخیرا جایزه صلح کتابفروشان آلمان به یک نویسنده الجزائری اهداء گردیده است که نویسنده در آن با اعتراض به سیاست و اوضاع اجتماعی الجزائر، موضعی ضد گرایشهای افراطی دینی و ضد سنت‌های رایج غلط در این کشور اتخاذ کرده است.  

به گزارش سایت خبری المنار بوعلام صنصال توانست امسال جایزه صلح کتابفروشان آلمان را از آن خود کند. این نویسنده شصت و دو ساله الجزائری در کتاب خود به شکل صریحی وضع سیاسی و اجتماعی کشور خود را نقد می‌کند و به اوضاع آشفته و نامناسب در زمینه سیاست و اجتماع اعتراض می‌کند.

این سایت در ادامه گزارش خود نوشت که وزیر خارجه آلمان گیدو وستروله به این نویسنده الجزائری جایزه‌ای با ارزش پولی 25 هزار یورو اهدا خواهد کرد. او در مراسم اهدای جایزه گفت که جایزه مذکور تنها به خاطر کتاب ادبی این نویسنده نیست. بلکه به خاطر تلاش‌های او در زمینه احترام به مردم و ایجاد صلح در الجزائر می‌باشد.

جایزه صلح کتابفروشان آلمان یک جایزه صلح جهانی است که اتحادیه ناشران و کتابفروشان آلمان هر ساله در جریان برگزاری نمایشگاه کتاب فرانکفورت اهداء می‌کند. این جایزه از سال 1950 به صورت مستمر به شخص یا نهادی که در پیشبرد و تحقق اندیشه‌های بشردوستانه و صلح‌آمیز موثر بوده باشد، داده شده است. جایزه صلح کتابفروشان آلمان هر سال در کلیسای پاول در فرانکفورت، جایی که سنگ بنای نمایشگاه کتاب فرانکفورت در آن جا گذاشته شده است، اهداء می‌شود. این جایزه را تاکنون نویسندگان، پزشکان، فیلسوفان، سیاستمداران، ناشران، موسیقدانان و مترجمان با ملیت‌های مختلف دریافت کرده‌اند. 

 

زمان انتشار : 1391-02-12