۱۳۹۷/۰۳/۰۲
۱:۰۴ ب٫ظ

رئیس جمهور امریکا دو روز پس از صدور حکم اعدام در حق چهار راهپیمایی کننده، از پادشاه بحرین، حمد بن عیسی آل خلیفه خواست به "حقوق پذیرفته ‏شده ‏ی بین ‏المللی" احترام بگذارد.

اوباما: حقوق مردم بحرین را رعایت کنید

«باراک اوباما» دیروز در گفتگوی تلفنی با پادشاه بحرین گفت: "ایالات متحده آمریکا اعتقاد دارد که ثبات بحرین با احترام به حقوق مردم بحرین و اصلاحاتی واقعی که مطالبات تمام بحرینی‏ها را پاسخگو باشد، امکان‏پذیر است".

از سوی دیگر «جاکوب سولیوان» رییس بخش سیاسی وزارت خارجه آمریکا هم اظهار داشت: "واشنگتن از مسؤولان عالیرتبه بحرین خواسته است، برای متوقف کردن اعتراضات به «گفتگوی فراگیر» روی بیاورند".

این مسئول آمریکایی افزود: " ما از عجله در محاکمه و صدور حکم نگران هستیم و همانطور که گفته بودیم خواستار برگزاری دادگاه ها به صورت مشروع و شفاف هستیم.

وی افزود: "همه اطراف و جناح های بحرین به سمت گفتگوی سیاسی فراگیر روی بیاوردند و این پیامی است که به دولتمردان بحرین ارسال کردیم".

این در حالی است که پنجشنبه گذشته و پس از هفتاد روز قتل و غارت و خشونت، دادگاه نظامی بحرین چهار جوان معترض را به اعدام و سه نفر را محکوم به حبس ابد نمود.

گفتنی است ایالات متحده آمريكا كه دارای پایگاه نظامی در بحرين است از ابتدای قیام واكنشي قوی نسبت به جنایات و سركوب‌هاي آل خليفه نشان نداده است.

 

زمان انتشار :