۱۳۹۷/۰۳/۰۶
۱۱:۲۹ ق٫ظ

معاون آفريقاي وزارت امور خارجه جمهوري اسلامي ايران و وزير مشاور امور خارجي و مسوول مغرب عربي و آفريقاي الجزاير در نشست مشترك روز سه شنبه ضمن بررسي تحولات و چالش هاي منطقه اي و جهاني در زمينه مبارزه جامعه جهاني با پديده تروريسم به بحث و تبادل نظر پرداختند.

ایران و الجزایر باردیگر بر مبارزه همه جانبه با تروریسم تاکید کردند

'هادي سليمانپور' معاون آفريقاي امور خارجه جمهوري اسلامي ايران با اشاره به دعوت 'محمود احمدي نژاد' رييس جمهوري اسلامي ايران از 'عبدالعزيز بوتفيلقه' رييس جمهور دموكراتيك الجزاير براي شركت در 'اجلاس بين المللي مبارزه جهاني با تروريسم' در تهران ، گفت: اين اجلاس در كشوري برگزارخواهد شد كه خود قرباني تروريسم به اشكال مختلف بوده است.

هادي سليمانپور با بيان اهميت اجلاس بين المللي مبارزه جهاني با تروريسم به ويژه در شرايط كنوني از اعلام آمادگي تعدادي از روساي جمهوري و مقامات كشورها و همچنين صاحبنظران و انديشمندان

بين المللي در اين همايش خبرداد.

همايش بين المللي مبارزه جهاني با تروريسم در روزهاي چهارم و پنچم تيرماه و با حضور تعدادي از روساي جمهوري ، مقامات، صاحبنظران و انديشمندان بين المللي و با هدف تبيين راههاي جهاني براي مقابله با پديده شوم تروريسم در تهران برگزار خواهد شد.

مقامات دو كشور در اين ديدار با بيان ديدگاه ها و نظرات خود در خصوص مسائل جاري، تحولات منطقه اي و به طور خاص منطقه آفريقا ، مديترانه و خاورميانه و همچنين روابط دو جانبه ايران و الجزاير بحث و تبادل نظر كردند.

سليمانپور با تبيين اهداف اجلاس ياد شده بر ضرورت هماهنگي كشورها و استفاده از روش هاي جديد و به دور از استانداردهاي دو گانه براي مقابله با تروريسم در ابعاد مختلف تاكيد كرد.

معاون آفريقاي وزارت امور خارجه كشورمان ، نقش سازمان هاي

بين اللملي در مبارزه با تروريسم و همكاري قانونمند همه كشورها براي مقابله با تروريسم را ضروري دانست و با اشاره به مخالفت اديان الهي و اسلام با پديده تروريسم ، ضرورت برخورد قانونمند با اشكال تروريسم و از جمله تروريسم دولتي را متذكر شد.

طرفين در ادامه اين نشست كه شامگاه دوشنبه برگزار شد،همچنين ضمن تبادل نظر و گفت و گوهاي مفصل در خصوص تحولات كنوني در قاره آفريقا ، جهان عرب و كشورهاي حوزه مديترانه به بحث و طرح ديدگاه هاي پرداختند.

'عبدالقادر مساهل' وزير مشاور امور خارجي و مسوول مغرب عربي و آفريقاي الجزاير نيز با بيان ديدگاه ها و ارائه گزارشي از نشست هاي جمهوري دموكراتيك الجزاير در سطح منطقه اي و بين المللي در خصوص تحولات منطقه ، نگراني كشورش از ترويج بي ثباتي و بحران هاي

منطقه اي به خصوص در منطقه مديترانه و آفريقا را ابراز داشت .

اين عضو كابينه الجزاير در ادامه با طرح ابتكار الجزاير و اتحاديه آفريقا براي كمك به حل مسالمت آميز اختلافات و برقراري ثبات و امنيت در شمال آفريقا و منطقه مديترانه بر نقش سازمان هاي منطقه اي ، نظير اتحاديه آفريقا در چارچوب فصل هشتم منشور سازمان ملل متحد براي حل و فصل اختلافات منطقه اي تاكيد كرد.

 

زمان انتشار : 1390-01-10