۱۳۹۷/۰۱/۳۰
۶:۲۴ ب٫ظ

گروه‌های مخالف با عادی‌سازی روابط با مراکش بیانیه‌ای صادر کرده‌اند و در آن اعلام نموده‌اند که این کار مراکش چیزی فراتر از عادی‌سازی روابط با اسرائیل بوده است. چرا که این کشور به اکران فیلم «شرقی» بسنده نکرده است و از کارگردان این فیلم «عامی لیفن» نیز تقدیر به عمل آورده است.

اکران فیلمی صهیونیستی در راستای عادی‌سازی روابط در مراکش

یک فیلم اسرائیلی با هدف عادی‌سازی روابط با این رژیم غاصب، در مراکش به نمایش گذاشته شد.

به نقل از سایت خبری المنار، اخیرا کشور مراکش مبادرت به اکران یک فیلم اسرائیلی کرده و نه تنها به پخش آن اکتفا نکرده است که حتی از کارگردان آن فیلم نیز تقدیر و تجلیل به عمل آورده است.

سایت المنار با انتقاد از این عمل مراکش نوشته است: فیلم «مشرقی» که کاری از یک کارگردان اسرائیلی است، اخیرا در مراکش به نمایش عموم گذاشته شده و از کارگردان آن نیز تجلیل شده است. این حرکت مراکش در واقع نادیده گرفتن و زیر پا گذاشتن تلاش‌های جهان اسلام برای جلوگیری از عادی‌سازی روابط با این رژیم غاصب می‌باشد. المنار در ادامه می‌افزاید: این حرکت مراکش وقتی خود را بیشتر نشان می‌دهد که بدانیم مصر و تونس که اخیرا شاهد انقلاب‌هایی در کشور خود بودند از اکران این فیلم جدا خودداری کرده‌اند.

در ادامه این گزارش سایت المنار به گروه‌های ضد عادی‌سازی روابط با اسرائیل در مراکش اشاره کرده است و به نقل از این گروه‌ها نوشته: برنامه‌های عادی سازی روابط با اسرائیل در مراکش از طریق بخش مالی سینمای شهر طنجه با اکران این فیلم و تقدیر از «عامی لیفن» کارگردان آن انجام گرفته است.

این گروه‌ها همچنین بیانیه‌ای صادر کرده‌اند و در آن اعلام نموده‌اند که این کار مراکش چیزی فراتر از عادی‌سازی روابط با اسرائیل بوده است. چرا که این کشور به اکران فیلم «شرقی» بسنده نکرده است و از کارگردان این فیلم نیز تقدیر به عمل آورده است.

این بیانیه که توسط دو گروه حامی فلسطین و مبارزه با هر گونه عادی‌سازی روابط با اسرائیل تنظیم شده است در ادامه بیانیه خود این حرکت را خطری بزرگ برشمرده و در این زمینه گفته است: اکران این فیلم در مراکش خبر از خطری صهیونیستی و جدی از جانب مزدوران این رژیم در مراکش می‌دهد. خطری که تا به حال تا بدین اندازه جدی نبوده است.

در قسمتی از بیانیه مذکور نیز به هدف از انجام این کار اشاره شده است و در این خصوص آمده: هدف از انجام این کار نفوذ در میان بخش بزرگی از مردم مراکش می‌باشد. این کار اتحاد ملی این کشور را نشانه رفته است و به همین دلیل است که ما شدیدا این حرکت را تقبیح می‌کنیم.

بیانیه مذکور برای تکرار نشدن چنین کارهایی خواستار صدور قانونی شده است که هر گونه عادی‌سازی روابط را با سرطانی به نام صهیونیسم جرم اعلام کند.

http://www3.almanar.com.lb/adetails.php?fromval=1&cid=41&frid=41&eid=262399

 

زمان انتشار : 1391-04-12