۱۳۹۷/۱۲/۲۶
۹:۲۹ ق٫ظ

رییس کانون خبرنگاران عراق تاکید کرد که هیاتی از کانون خبرنگاران عراق به زودی به تهران سفر می کند و قرار است در این سفر چهار یادداشت تفاهم با نهادهای رسانه ای در ایران امضا شود.

ایران و عراق 4 تفاهمنامه رسانه ای امضا می کنند

به گزارش الأمه:

«موید اللامی» روز شنبه گفت که کانون خبرنگاران عراق در این سفر با برخی از نهادهای مهم رسانه ای در جمهوری اسلامی ایران چهار یادداشت تفاهم در حوزه توسعه همکاری های رسانه ای بین دو کشور امضا خواهد کرد.
وی یکی از دستاوردهای مهم سفر حجت الاسلام و المسلمین دکتر «حسن روحانی» رییس جمهوری اسلامی ایران به عراق را در حوزه رسانه دانست. وی گفت که این سفر به گسترش همکاری های رسانه ای بین دو کشور کمک خواهد کرد.


این فعال رسانه ای با اشاره به اهمیت و تاریخی بودن سفر روحانی به بغداد تاکید کرد که سفر دکتر حسن روحانی به دلیل دستاوردهایی که برای دو کشور به دنبال داشته، نقطه عطفی در روابط جمهوری اسلامی ایران و عراق به شمار می رود.


اللامی گفت: سفر روحانی بی شک باعث توسعه بیش از پیش روابط در ابعاد مختلف سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و رسانه ای می شود.


وی اضافه کرد که ایران و عراق به دلیل همسایگی دارای روابط گسترده ای در ابعاد مختلف هستند و سفر رییس جمهوری اسلامی ایران به بغداد باعث شده است که روابط بین دو کشور راهبردی شود.


رییس کانون خبرنگاران عراق افزود که جمهوری اسلامی ایران و عراق دو کشور مهم منطقه هستند که توسعه روابط بین آنها باعث امنیت و ثبات بیشتر در منطقه می شود.

 

منبع: ایرنا